Bilgisayar Versiyonunu Kullan!

Öldür Beni

Öldür Beni
Yönetmen: Korhan Uğur
Başrol: Nihan Aslı Elmas, Burak Sarımola, Erol Alpsoykan
Türkiye 2008
6 Şubat 2009
Puan: 5.3 / 10 | Oy: 245
Yorum: 7


Hasılat:*
IMDB:4.7
BeyazPerde:6

Paylaş


Oy Ver

5.3

Yorum Yaz


Giriş Yap Üye Ol

Öldür Beni filmi izle

film fragmanı sinemada izle dvd al


Öldür Beni Konusu

Öldür Beni
 
Her insan ölümsüz olmak ister. Öldür Beni filmi de bu temanın tersini işliyor. Ölümsüz olmanın bedeli ve ölme arzusunu sıra dışı bir hikaye ile biz sinema severlere anlatıyor.
 
Öldür Beni filminin yönetmeni ve senaristi Korhan Uğur ve bu onun ilk filmi. Zaten filmin oyuncu kadrosuna bakınca da mütevazi bir kadro ile beyazperdeye geldiğini görüyoruz. Fakat filmi diğer türk filmlerinden ayrı kılan filmin konusu ve senaryosu.
 
Öldür Beni filminin konusu yöresel yemek tarifleri konusunda bir televizyon programı yapan iki gençin gizemli bir köye uğraması ve burda Ozan'ın sihirli bir şerbeti içmesi ile ölümsüz olmasını anlatıyor. Ozan ölümsüz olmanın bedeli olarak hayatını o köyde geçirmek zorundadır. Şerbeti içen kişi köyü terk edemez ve ölümsüz olarak köyde yaşamak zorundadır. Zamanla en yakın arkadaşı ve sevgilisi bu gizemden kaçar ve Ozan'ı köyde yalnız bırakır. Ozan için yapacak tek bir şey vardır. Normal insanların bir ömürlük kısa hayatlarında yapmaya zaman bulamadığı herşeyi yapmaktır.
 
Türk sinemasında böyle ilginç filmler oldukça zor açıkçası. Dram ve komedi filmleri dışında sinema salonlarında bir türk filmi görmek insanı şaşırtıyor. Öldür Beni filminin sıradışı konusuna da bakınca insan merak ediyor ve sinemaya gidip izlemek istiyor açıkçası. Umarım bu sıradışı hikayeyi sürükleyici kılan ve sinema severlerin filmden zevk almasını sağlayan unsurlar vardır. İyi Seyirler...

Öldür Beni Yönetmeni

Korhan Uğur

Öldür Beni Oyuncuları

Nihan Aslı Elmas(Duygu), Burak Sarımola(Ozan), Erol Alpsoykan(Hulusi), Aysan Sümercan(Emine Ana)

Öldür Beni Senaristi



Öldür Beni Yorumları

Öldür Beni Yorum filim hani yaa nerde?

18-02-2009 09:26 !!

Öldür Beni Yorum Öldür Beni

Türk Sineması’nda Üslup Çoğulluğu – [Avantajlar ve Dezavantajlar]


Şahin Sınır



Öyle bir film düşünün ki, bugüne değin izlediğiniz en kötü aşk sahnelerinden mürekkep sahneler içersin, hatta filmin o mecraya hangi sıra nasıl taşındığı kati surette anlaşılmasın! Yoksa, filmin mimarları, estetik tavırlardaki müspet bütünlük arayışının darmadağın edildiği bir stratejiyi mi devreye soktu bu filmde? Cevabı biz de bilmiyoruz…


Öte taraftan farklı üslup denemeleri yapan bir yazarı andıran genç yönetmenin (Korhan Uğur) senaryoya bağlı kalmaksızın, deneyci bir tavırla bu filmi çekmiş olması (sahneler arası geçişlerdeki dağınıklıktan bu iddiamızı temellendirmek mümkün), izleyiciyi farklı duygulanımlara da sevk ediyor. İlk iddiamızdaki dezavantajı dengeleyecek bir durum olarak da değerlendirebiliriz bu stratejiyi. Çünkü Türk sinemasında çokça görmeye alıştığımız “duygu manipülasyonu”na girmeden (ya da başka bir ifadeyle, sinemadaki tüccar zihniyetinin geleneksel stratejilerine başvurmadan) 20 dakikada bir, sizi başka bir evrenin karmaşık atmosferine sokmayı başarıyor bu film.


Kısıtlı bir bütçeyle 16 günde 16 ayrı deneme-yanılma…


Film, senaryosu açısından oldukça farklı ve bugüne değin Türk sinemasında hiç işlenmemiş bir konuyu ele alıyor: “Ölüler yaşayanları rahatsız eder”. Film, bu düşünceye temelden karşı çıkıyor ve bizi “tam tersinden bakmaya” davet ediyor. Yaşayanların ölüleri sürüklediği bu dayanılmaz mahcubiyeti, ölülerin üzerinden alıp, yaşayanların üzerine yüklüyor. Yıllardır süre gelen geleneğe karşı çıkarak “yaşam”ı değil, “ölüm”ü sorguluyor. Bunun yanı sıra, filmde zaman ve mekanın kurgulanış düzeni oldukça ilginç. Tanrı’nın insanlara yeni bir şans verdiği mekan küçük, sessiz bir köy. Oysa burada bir senaryo boşluğu var gibi. Çünkü diyalogların birinde –bütün bilgece sözlerin tek hakimi ve en büyük sinema hatalarından biri olan bu klasik kahraman tipolojisi- Hulusi Dede, bu köyün Tanrı’nın insanlara hayattayken yapmak istediklerini yapmaları için, ölüm öncesi bir fırsat olduğunu söylüyor. Oysa bir insanın yapmak istedikleri bir köyde mümkün olabilir mi? Hele de köyden dışarı çıkamıyorsanız! Tenis oynama sahnesi (ki barındırdığı ironi, izleyici açısından kayda değer) bu eleştirimize bir cevap olabilir, ancak raketleri turistler unutmuş yüzyıllar önce. Ya kişi burada, teknolojik bir malzeme arzularsa?


Burada filmin içeriğine dair daha pek çok kritik yapmak mümkün! Ama ben merceği başka yere yöneltmek istiyorum (yazımın derdide budur): Filmin alımlanma tarzına…


Bu filme dair karmaşık haleti ruhiye içinde kalan izleyicinin yorumlarından filme dair ve genel film değerlendirme alışkanlıklarımıza dair bazı profilleri sizinle paylaşmak istiyorum. Kentsoylu hayatın içinden gelen kesim, bu filmi kategorize edememenin rahatsızlığı içinde, “Öldür Beni”de popülist aksiyon, gayri ahlaki ucuz sahneler, pulp fikir aktarımı, standartlaşmış zihinlere uygun sinema ritüelleri ve belki de kente dair modernlik imgeleri bulamamanın üzüntüsü içindeydi. Filmi beğenmeyenlerin ve ivedi(k) eleştiri getirenlerin (üst-derecede estetik bilimi okumuş tahsilli eleştirmen edasıyla) filme tavır alışında ben sınıfsal bir hınç yakaladım. Buna karşılık Anadolu yerlisi, kimlik tipolojisinde memleket ahvaliyle duygudaşlık kurarak yaşayan kesimdeyse filmdeki mesajların içeriği ve köyün kendine has natüralizminin bir mest etkisi yarattığını gördüm. “Bu filmin türü nedir?” sorusu cevap alamıyorsa bunu, bu filmde emeği geçen ve amatör ruhla (arkasına büyük finansörlerin kendi "beğeni kalıplarını dikte etme arzularını" almaksızın) emeğini katan ekibin zengin muhayyilesine vermek gerekir.


Türk sineması bu tarz draması, mizahı, gerilimi ile karmaşık duygularla bizi yüzleşmeye bırakan çalışmalara ihtiyaç duymalı kanımca. Ayrıca filmde çalışan bütün ekibin ilk deneyimi olması itibariyle, ağır eleştiriler sunmayı elbette etik ve samimi bulmuyorum. Sinema izleyicisi için bir filmdeki noksanlıkları görmek bir hayli kolaydır. Oysa emek, çaba ve cesaretin ürünü olan her çalışma bizce alkışlanmaya değerdir. Bir filmden beklenen en önemli unsur, senaryosunun tutarlı ve her şeyin nihayetinde yerli yerine konulmasıdır. Öldür Beni’nin bunu başarıyla sergilediğini düşünüyorum. Metafizik bir konuyu toparlamak, onu, yıllarca standart senaryoları izlemek zorunda bırakılmış Türk seyircisine anlatmak, filmi izleyenlerin kafalarında soru işareti bırakmak ve bir yandan da bu sorulara cevap aramanın hazzını yaşattırmak oldukça zor bir iştir.

03-03-2009 15:16 !!

Öldür Beni Yorum konusu itibariyle çok güzel ve etkileyici bi film tavsiye ederim.

01-09-2010 17:16 !!

Öldür Beni Yorum iyi film

06-09-2011 09:42 !!

Öldür Beni Yorum mükemmel filim

04-01-2012 17:26 !!

Öldür Beni Yorum mühteşem tavsiye ederim

04-01-2012 21:42 !!

Öldür Beni Yorum Dün akşam tv de rasladım bu filme ilginç geldi uykusuz kaldım ama izledim oldukça değişik bi filmdi alışageldik türk filmlerinde farkı sonuydu.. olay bi sona ermedi o şekilde bitti :D sonu biraz hayal kırıklığı yaşattı ama yinede güzeldi tavsiye ederim

04-01-2012 22:38 !!

Yorum Yaz


Giriş Yap Üye Ol

:: Vizyondaki Filmler ::

:: Film Kategorileri ::

:: En Son Yorumlar ::


reklam veriletişim • © 2024 YazarOkur Film