Büşra
Yönetmen: Alper Çağlar
Başrol: Tayanç Ayaydın, Çiğdem Batur Güzel
Türkiye 2010
19 Mart 2010
Puan: 5.9 / 10 | Oy: 371
Yorum: 41
Paylaş
Oy Ver
Yorum Yaz
Büşra filmi izle
Büşra Konusu
Büşra
Son zamanlarda çok tartışılan Türban olayına farklı bir bakış açısı getiren Büşra filmi Türbanını çıkartılmaya zorlananlar ile Zorlamalara rağmen Türbanını çıkartmak isteyenlerin hikayesini anlatıyor.
Büşra filminin yönetmenliğini Alper Çağlar yapıyor. Filmin oyuncu kadrosunda Mine Kılıç, Tayanç Ayaydın, Coşku Cem Akkaya, Çiğdem Batur gibi oyuncular var.
Büşra filminin konusu muhafazakarlık ile liberallik arasında sıkışıp kalan tam olarak nereye ait olduğunu bilemeyen bir genç kızın hikayesini anlatıyor. Karşısında ise biri dindar ve tutucu diğeri ise tam bir liberal ve özgürlükçü iki adam vardır.
Büşra filmi başörtüsü konusuna çok farklı bir bakış açıcı getiriyor. Erkeklerin bu tartışması arasında genç kızların nasıl sıkışıp kaldıklarını ve psikolojik olarak nasıl bir çıkmaza sürüklendiklerinin güzel bir örneği. İyi Seyirler...
Büşra Yönetmeni
Alper Çağlar
Büşra Oyuncuları
Tayanç Ayaydın(Yaman), Çiğdem Batur Güzel(as Çiğdem Batur)
Büşra Senaristi
Alper Çağlar, Bahadır Boysal
Büşra Yorumları
işin b.ku çıktı artık benim karnım türban ile doymuyor
09-03-2010 01:16 !!
Filmin fragmanını izledim, çok farklı bir film olduğuna inanıyorum. Filmi mutlaka göreceğim.
17-03-2010 15:13 !!
Önyargıları yıkma adına her kesime laf sokan göndermelerde bulunan bir film ve hiçbir gönderme yersiz ve yakışıksız değil. Gönderilen taşlar tam yerine oturmuş.
23-03-2010 00:24 !!
şimdiye kadar böyle kötü bir film izlememiştim verdigim 5 kuruş paraya acıdım. görüş yanlılıgından başka birşey degildi! ayrıca herkesime laf sokan degil aklı sıra muhafazakar kesimi kendi küçük gözlerinden anlatmaya çalışan saçma sapan birşeydi yani buna film bile denmez!!!!
23-03-2010 22:23 !!
harika bir film olmuş.ben kapalı bir kadın değilim.gittiğim salonda 1 çift sevgilisi türbanlı ve 2 orta yaşlı türbanlı bayanla izledim filmi.sonunda onlarla göz göze geldik ve keyifli bir film izlemiş olduğumuzu dile getirdik. aynı yerlerde kahkahlar attık ve üzüldük.aslında hepimiz farklıyız insan olmak dışında...
26-03-2010 09:26 !!
İyi ki yapılan yorumlara aldanıpta gitmemezlik etmemişim.Ben çok beğendim ama bir konuda çok üzgünüm gittiğim sinema salonunda filmi sadece 3 kişiyle izlemek çok tuhaftı çünkü bu film bunu haketmiyor inanın süper bir film mutlaka izlenmeli...
29-03-2010 17:19 !!
bende filmi merak ediyorum ama şaçma ve verilen mesaj mantıklı degilse parama acırım sinemaya verilen para kıymetli bence hakediyorsa izlenmeli en iyisi aynı ğörüşte oldugum yorumcuların dediklerine göre hareket etmeli mesela m. nedim hazar saygılar...
29-03-2010 22:40 !!
filmle ilgili hiçbir yorum birbirini tutmuyor çok karasız kalmıştım gidip gitmeme konusunda ama bunlara kulak tıkadım ve yorumumu kendim yapmak için gidip filmi izledim.o taraf veya şu taraf gözüyle bakmadım filme duygusal bir gözle baktım ve çok beğendim.nedim hazarın yorumuna da katılıyorum ama bence merak eden yorumlara aldırmadan gidip izlemeli bu filmi.herkes olumsuz eleştirilerini kendine saklasın bence.benim de olumsuz eleştirilerim var ama kimsenin gitmesine engel olmaya gerek yok.filmin iyi veya kötü olması kişinin algısına bağlı ne tarafa çekerseniz o tarafa gider...
30-03-2010 00:43 !!
ayrıcalık yok sloganıyla yola çıkılmış fakat kişisel tercihlerin tamamiyle ayrıcalık olarak gösterildiği bir film aslında başı açık bir kızım ve ne o taraf ne de bu taraf gözüyle seyrettim filmi tamamiyle objektiftim.Maalesef ki filmin senaryosu sloganına sadık kalamamış kendi zihniyetlerini yansıtmak adına karalama yapmışlar bu bariz bir şeklde ortada.Başörtülü bayanları karalama kampanyası gibi bir şey olmuş gayet açık bir bayan olmama rağmen filmi son derece berbat buldum verdiğim 5 kuruşa yazık valla.
01-04-2010 16:06 !!
filmi objektif bir bakış açısıyla seyrettim filmin fragmanına bakıldığında amn ne güzel falan denilebiliyor ama film sloganındaki gibi dört yalnız insanın, dört farklı bakış açısının ve dört trajik öykünün düğümlenmesiyle vücuda gelmiyor..tek bir bakış açısı var filmde bn de açık bir bayanım kapalı arkadaşlarım da var son derce açık olan arkadaşlarımda tek bir gün bile sorun çıktığını görmedim çünkü saygılılar kimsenin etlisine sütlüsüne karışmıyorlar mini etek almaya bile beraber gittiğimiz olur hep bana yardımcı olurlar ama büşra gibi disko fln takılmazlar çünkü onlar başörtülü olmanın farkındalar ve çok saygılılar….Saygı duyulmayı da sonuna kadar hak ediyorlar…Dolayısıyla daha saygı kavramından bile haberi olmayan bir filmin güzel olduğunu söyleyemeyeceğim aklınız varsa filme para vermezsiniz verirseniz de yazık…!!
01-04-2010 16:29 !!
sevgili cinsiyetdaşlarım, başı açık-başı kapalı ayrımına sinir oluyorum! ilk önce bizler bu ayrımı sözel ve düşünsel olarak dilimizden ve beynimizden silmeliyiz. aşacağımız o kadar çok dağ var ki.... biliyorum canım ülkemde kadın olmak zor hele ki inançlı ve tesettürlü olmak daha zor, ama gerçek bu ... uğraşmayın bunlarla devir bilgi çağı.. önemli olan neyi niçin yaptığını bilmek. kula hesap vermek zorunda değilsin..Bu kadınların kendi seçimidir. Sorgulamayın artık... eyvallah -İHLALKAR-
04-04-2010 02:38 !!
olumsuz yorumlar yüzünden gitmemeyi düşünürken bi arkadaşımın ısrarıyla gittim filme. ve iyi ki de gitmişim diyorum. kapalı arkadaşlarımın pek çoğunun yaşadığı en yakın dostları dışında kimseye açamadıkları içsel sorunlarını büyük cesaretle yansıtmış film. bence yorumlara kanmadan, biraz empati duygusuyla herkes bu filmi görmeli.
04-04-2010 03:36 !!
kesinlikle katılmıyorum filmde bir başörtülünün ne zorluklar çektiğini dile getirmekten çok bir başörtülünün yapmayacağı şeyleri yapılabilir bir şey gibi göstermek ön planda.. zaten oyuncuların özellikle büşrayı oynayan oyuncunun ve yönetmenin konuşmasından da nasıl bir ayrım yaptıkları belli oluyor filmin amacı dört farklı insanın bakış açısını farklı düşüncelerin nasıl bir arada olduğunu göstermek falan değil kendi bakış açılarını empoze etmekk...
04-04-2010 15:55 !!
bu film hakkında olumsuz yorum yapanların gidipte bu filmi izlediklerine inanmıyorum.ben yapılan yorumları okuduktan sonra o kadar mı kötü acaba diyerek tereddüt içinde gittim filme ve inanamadım insanlar bu kadar olumsuz düşünceyi filmin neresinden çıkardılar anlayamıyorum.ben filmi çok beğendim izlenmeye değer bence...
04-04-2010 20:42 !!
iyi haklısınız size katılıyorum da bu adamlar filmin reklamını yaparken başörtülülerin çektiği sıkıntıları anlatıyor bu film dememişler ki!!lütfen filmi izlerken bilinçli izleyin.oyuncuların ne düşündüğü önemli değil.her başörtülü olan büşra gibi midir diye de düşünmek saçma bence!her başı açık bayan aynı olmadığı gibi her başı örtülü olan bayan da aynı olamaz...
05-04-2010 00:51 !!
aslında haklısınız ama malesef herkes sizin gibi düşünmüyor her açık bayanın bir olmadığının herkes farkında ama herkes her başörtülünün farklı olduğunun bilincinde değil bir başörtülünün yaptığı bir hata başörtüye yakışmayan bir davranışı bütün başörtülülere mal ediliyor bu da bir gerçek bana göre de bu film bu fikri kamçılayan bir film olmuş bir başörtülünün feragat edemeyeceği şeylerden vazgeçiyor büşra ve bu durum çok doğlamış gibi gösteriliyor kendi zihniyetlerine hizmet eden saygısız bir anlayış hakim filme bu yüzden izlenmeye değer bulmuyorum..
05-04-2010 20:08 !!
biz üç arkadaş olaraktan son iki yoruma katılıyoruz...
05-04-2010 23:58 !!
FİLMİ HALA İZLEMEMİŞ MÜSLÜMAN VARSA ŞİDDETLE UYARIYORUMKİ SAKIN BU FİLME GİTMESİN VE GİDECEK OLANLARIDA ENGELLESİN. BU FİLM GERÇEKTEN DİNE BÜYÜK Bİ SALDIRI AMAÇLI YAPILMIŞ. YAPANLAR BAŞINA NE BELA GELİRSE BU FİLDEN BİLSİN. BİZ BUN SADECE KARŞI ÇIKARIZ AMA EN GÜZELİNİ DİNİN SAHİBİ GÖSTERECEKTİR BU FİLMİ ÇEKENLERE
26-04-2010 18:22 !!
büşra filmini sinemada izledim ve sinemada sadece 6 kişiydik. ülkemizde komedi filmlerine talep var.ben filmi beğendim bence tarafsız olunmaya çalışılmış filmde.muhafazar kesimin ileri gelenlerinin dedii gibi kız başörtüsünü çıkarmıyor sevdiği adamın kanını durdurmak için çıkarıyor.elbetteki başörtülü bir kız liberal bir erkeğe aşık olablir bunu anormal gibi görmek isteyenler biraz etrafına bakmayı bilsin.hayat tarafsızdır aşkda öyle.TARAFLI OLANLAR İNSANLARDIR...yorumlara gözattımda, filme acımasız eleştiri var.ben filmin seneyocusuna teşekkür ediyorum bir başörtülü olarak.bir emek sarfedilmiş ve objektif olunmaya çalışılmış.başöertülü bir kız alkol alabilen birine aşık olabileceği gibi,namaz kılan bir erkek trafikte küfredebilir bunlar hayatın gerçekleri...
01-05-2010 23:34 !!
heyyyy naber busra
02-05-2010 15:23 !!
Arkadaslar, filme gittiniz cunku merak ettiniz ve beyenirsiniz veya beyenmezsininz. Sonucta filmi gormeden karar veremezsiniz. Dogrumu? Dogru. Ozaman filmi izldeikten sonra, lutfen ayrimcilik, insanlarin inandiklari seylere karsi aykiri konusmayalim. Munasipce goruslerimizi iletelim ve saygiyla bitirelim. Lutfen, insanlari incitmeden konusalim. Saygilarla.
14-06-2010 07:10 !!
filmdeki yazar çocuk türbanlı gençlerin daha ilgi çekici olduğunu düşünüyolar kapalı olduğu için altındakileri merak ettiğini söylüyo arkadaşlarıda bu konuda hemfikir nasıl oluyoda bu kadar sapık bi millet olduk çıktık.ahlak denen bişey kalmamış nefsaniyete o kadar sapılmışki insanı insan yapan değerlerden uzaklaştıkça işte böyle hayvanlaşmışız.büşrayşa evlenmek isteyen ferit ise ona keza oda muhafazakar değil piskopat bi genci canlandırıyor resmen istediğiniz hayat nedir eğlenmek köpekler gibi dansedip sevişmekmidir.dil uzatmayın bari böyle insanlara yazıklar olsun sizin zihniyetinize göre herkez düşünse anneninizin pardisösünün altıda merak edilir.sizi yaratan rabbin sizin nasıl yaşamanız gerktiğine kulak asmayın kendi fikirlerinize göre bi hayat felsefesi oluşturun.son kez şunu söylemek istiyorum sizin hayatınızıda gören bi birey olarak hiç mutlu olamazsınız.RABBİM HİDAYET VERSİN SİZLERE...
17-07-2010 13:25 !!
bencede film bi baş örtül bayanın yaşadığı zorluklardan çok baş örtülüler de buralara gidiyo kufür ediyor heves ediyor filmi olmuş...ama yine de izlemekte yarar var kim nasıl çerçeveden bakıyor onu görüyorsunuz....benim çevremdeki kapalılar ne büşra ne de karşı görüştekiler tam anlmıyla yaman...
25-07-2010 18:25 !!
filmde MUHAFAZAKAR insan topluluğu gerzek insanlar gibi aktarılmış... evet çünkü bütün dindar erkekler oturup kadınlar üzerinde hakimiyet kurar ve tüm kızların aileleri onlara sormadan onları evlendirir ve tüm kapalı kızlar neyi niçin yaptğının farkında değildir.... saçma hem de çok saçma olmuş... yani elbet böyle insanlar da vardır ama çeşitliliğe yer verilmeksizin at gözlüğüyle bakılmış... ama şu bi gerçek ki filmdeki büşranın yaşadıkları zor .. çünkü düşündüğü gibi yaşamasına izin yok kii bu islam diniyle bağdaşöaz çünkü dinimiz sevgi ve hoşgörü dinidir.. mühim olan şekil değil özdür.. kişinin içinde inanç oturmadıktan sonra açık olmuş kapalı olmuş ne önemi var
08-08-2010 02:47 !!
Film güzeldi değişik buldum.Kendi cinsidaşlarım kızmasın ama doğruluk payı var.Herşey keşke beyinde bitse.Erkekleri anlamak zor.Kadınlar olarak bekleyelim mi neler olacak diye.Sadece başörtülü,türbanlı,kapalı... diye yaflatamak hiç hoş değil.İnsan dış görünüşe bakar ama içim temiz deyimi anlamında değil.Değişik bir film olmuş tema ve figürler yerinde ana konuda bayağı olmadan sunulmuş.Eleştirilecek çok şeyi var ama azda olsa anlatılmak istenen gerçekten ortaya konulmuş.Ana tema insanı insan anlar ve karşıcinsler kalplerine söz geçiremez...Sonuda güzel olmuş.Teşekkürler.Kızlarınıza izletin.Ama yaşaları 18+ büyük olsun.
03-09-2010 17:43 !!
bencede haklısın herşey dış cephe değildir kalbin tesettürlü olmasıdır, gerçekten beğendim kusursuz hiçbir şey yoktur filmde de vardı ufak tefek ama o hissettirdikleri tüm eksileri sildi
02-10-2010 23:43 !!
Büşra iyi filim
16-01-2011 18:20 !!
aşk bu dünyadaki en tutkulu duygu belkide ama imanında gerekleri getirdikleri olmazsa olmazları var neden bu kadar tepkiliyiz ortak noktalarımız yönlerimiz belkide kaderimiz hepimiz insanız aynı yerden geldik aynı yere gideceğiz.
16-01-2011 18:30 !!
berbaat... tüü size!!! iğrenç bi film
30-05-2011 00:39 !!
TESETTÜRLÜ BİR GENÇ KIZA YAKIŞMAYAN SAHNELER PEK HOŞLANMADIM.
17-06-2011 19:44 !!
senaristin din konusunda cahil olduğu ya da bu tarz insanların yaşantısı hakkında bilgisi olmadığı kesinlikle ortada. dini değerlere saygısızlık edilmiş, bir sürü çelişki var filmde, ha ilginç bir felsefe sunmaya çalışmışlar ama malesef becerememişler
19-06-2011 18:02 !!
neyi anlamıyorum biliyomusunuz.teknoloji bu kadar ilerlemişken,kitaplar çoğalmışken,herkesin her türlü bilgiyi rahatlıkla bulabileceğibir zamanda yaşıyorken neden hala at gözlüğü ile bakıyoruz hayata.güya 4 kişinin farklı bakış açıcıyımış.kesinlikle deil sadece yaman denen adamın bakış açısı ile verilmiş herşey.ve filmin sonunda büşra başını açmış sözlüsüde içki içmiş,böylece yaman ve onun bakış açıısı ile bakanlar kazanmış.bence bu tarz filmleri çekenlerin daha gözlemci olup anlattığı şey hakkında daha fazla bilgi sahibi olması gerek.buradaki büşra karakterinin ülkemizdeki kapalı bir kızla uzaktan yakından ilgisi yok.madem bir iş yapıyosunuz adam gibi yapın şu işi.verilen paralara emeklere yazık.
14-08-2011 03:34 !!
filmi tvde izledim bugûn.Anlatilmak istenen konunun tamamen disinda bir film olmus.Keske biraz daha gozlem yapilsaydi filmi cekmeden once.BEnim basim acik ama cok fazla basiortulu arkadasim var.Filmi izlerken surasi bole olmalidi tarzinda o kdar cok yorum yaptim ki.BEn begenmedim.halbuki cok daha etkileyici mukemmel bir film olabilirdi.
14-08-2011 04:21 !!
güzel işlenmiş bir film
14-08-2011 06:35 !!
Filmi önce izlemeyecektim fakat bu akşam tv'de karşıma çıktı birazını seyrettim..O birazına bile değmedi diyebilirim.Kesinlikle tarafsız değildi. Tesettürü yalnıza başörtüsünden ibaret sandıkları ortada.. Tesettürlü yada muhafazakar yaşayan insanda bara gider,içki içer, bi güzel uçar görüntüsü vermeye çalışmışlar..Olmamış..
14-08-2011 10:19 !!
yamanın yaralandığı sahnede büşra eşarbını da bonesininde çıkarttı istese bonesini çıkartmazdı ama burda amaç kapalı birinin açıldığını göstermek olduğu için boneyide çıkarttılar herşey okadar yanlış anlatılmışki .. ben teseddürlü bir ailenin kızıyım ve kapalım fakat ailem büşra karakterinin ailesi gibi değil ve inanıyorumki hiçbir teseddürlü bayanın yada hiçbir inançlı bayanın ailesi böyle dğildir.. resmen inançlı aileleri küçük düşürmüşler ve aşağılamışlar .. yaptıkları türbanı kirletmek .. bu filmin amacı belli .. bir kesimi küçültmeye çalışmak .. bu ne gerilik yaaa ülkemiz onlar gibiler yüzünden o kadar geri kii .. amerikada ingilterede kağalı bir kız okuyabilirken bizim ülkemizde okuyamıyo..
22-01-2012 21:19 !!
konuyu güzel işlemişler bazıları algılayamamış ama bu türkiyenin gerçeği
02-02-2012 00:50 !!
çok güzel bence izlenmesi gerekir daha nice kızlar var büşra onların yanında inci..
09-09-2012 11:11 !!
konusu güzel ama sıkıcı bunaltıyor bitsede gitsek dedirtiyor
24-08-2013 20:59 !!
yamanın monoton süren yaşamı büşra ile tanıştıktan sonra boyut değiştirerek cehenneme dönmeye başlamıştır. gerilim ve korku dolu dakikalar ardı sıra gelmektedir.
yamanın şu sahnesini biliyormusunuz. ben pavlovsky boris pavlovsky. onlarla ilk olarak moskovada 1 enstidüdeyken karşılaştım.
03-08-2015 09:37 !!
arkadaş
ekle
söylememek için oturup kendimi ikna etmeye çalıştım fakat bunu okuduğunuza göre ikna edemedim. yahu bir türban ile neyi yapıp neyi yapamayacağın sınırlaması yok. türban o! inanç değil. sen müslümansın müslüman olacaksın diye bir kaidede yok! eğer türbanlıysan neden gidip bir gece kulübünde eğlenemeyesin ki? türban/tesettür bazı aileler tarafından zorla kullandırtılan bir obje, bir de bazı kesimler var ki mesela ben bu kesimi filmde gördüm bu kesimler verdikleri eğitimi ucu açık bırakmıyorlar. gerek büşranın ailesinde gerekse feritin ailesinde görebiliyoruz ki bunu kanıtlayan unsur ferit tek başınayken küfür ediyor, tövbe etmiyor, kendi rızası ile alkol tüketiyor, büşra bilinçli olmasa bile bir çeşit uyuşturucu madde tüketiyor ve bilinci yerinde değilken (bu bilinci yerinde değilken demek alkol tüketildiği zamanlardaki bilincin yerinde olmayışı ki bahsetmeye çalıştığım şey insanlar alkol tükettiklerinde ve normal şartlar altında yapmadıkları şeyleri rahatlıkla yapabilmesinin sebebi aslında bunu istemesidir ve bu bilimsel verilerle desteklenebilir bir varsayımdır.) ... değilken o bahsettiğiniz türbanlı tipinin (edebiyat dilinde tip demek bir genelleme demek) yapmayacağı şeyleri yapıyor oluşu.
şimdi o muhafazakar topluluğunun gerzekler gibi aktarıldığını düşünen yorum yazarı ve buna benzer düşüncelerde olan insanlar rica ediyorum biraz dışarıya bakın!!!
Kehvesever • 23-01-2016 06:30 !!
Yorum Yaz
:: Vizyondaki Filmler ::
:: Film Kategorileri ::
:: En Son Yorumlar ::