Bilgisayar Versiyonunu Kullan!

Mustafa

Mustafa
Yönetmen: Can Dündar
Başrol: Bahadır Yazıcı, Burak Onaran, Ediz Mehmedali
Türkiye 2008
29 Ekim 2008
Puan: 6.5 / 10 | Oy: 271
Yorum: 121


Hasılat:*
BeyazPerde:7

Paylaş


Oy Ver

6.5

Yorum Yaz


Giriş Yap Üye Ol

Mustafa filmi izle

film fragmanı sinemada izle dvd al


Mustafa Konusu

Türk sineması son zamanlarda gerçekten çok gelişti ve dünyada tekel olan Hollywood ile baş edebilen bir yapıya büründü fakat Can Dündar'ın dediği gibi bir türlü Atasını anlatan güzel bir sinema filmine imza atamadı. İşte Mustafa belgesel filmi bu hasrete belki de son veriyor.
 
Yaptığı belgesellerle büyük ses getiren Can Dündar Sarı Zeybek gibi bir belgesel yapıttan sonra Mustafa Kemal Atatürk'ü bu sefer belgesel tadında bir sinema filmi ile Türk sinema severlerine sunuyor.
 
Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatını anlatan ve senaryosu Can Dündar tarafından yazılan ve yine Can Dündar tarafından yönetilen Mustafa filmi Can Dündar'ın deyimi ile yıllardır belli bir kısıtlarda yapılan belirli dönemlere bağlı kalan belgesellerden farklı olarak Mustafa Kemal'i yeni nesile en iyi anlatabilecek şekilde hazırlanmış.
 
Can Dündar bu film için özel izinler ile Mustafa Kemal'e ait bir çok dökümana ulaşarak ve Atatürk'ü en iyi anlatabilmek için olayların yaşandığı yerlere bizzat giderek çekimlerin orada yapılmasını sağlamış ve Mustafa Belgeseli için en iyisini ortaya koymuş. Mustafa filminin müzikleri için dünyaca ünlü müzisyen Goran Bregoviç tarafından bestelenmiş.
 
Mustafa belgesel filminin konusu adı gibi yine Mustafa, yani Mustafa Kemal Atatürk. Doğduğu topraklardan askeri yönlerine, politik kişiliğinden insancıl yönlerine kadar kapsamlı bir şekilde biz yeni nesil gençlere Mustafa Kemal'i anlatıyor.
 
Fakat sanırım Mustafa Begeselinin en çarpıçı tarafı filmin sonlarında işlenen ve Mustafa Kemal'in yalnızlığını anlatan bölümler. Mustafa Kemal'in devrimleri gerçekleştirmek için tüm uç noktalardan uzaklaştığını ve devrimleri uğruna nasıl yalnızlaştığını güzel bir şekilde anlatıyor bize.
 
Aslına bakarsanız Mustafa filmi bana en güzel günümüz Türkiye'sini anlatıyor. Günümüz Türkiye'sini gördükten sonra Atamızın yatağında ne kadar yalnızlaştığını daha iyi görüyorsunuz. Her türk gencinin gidip izlemesi gereken ve Atasını daha iyi tanıması için büyük bir fırsat Mustafa belgeseli.

Mustafa Yönetmeni

Can Dündar

Mustafa Oyuncuları

Bahadır Yazıcı(Mustafa Kemal-Kurtuluş Savaşı dönemi), Burak Onaran(Mustafa Kemal- Harbiye dönemi), Ediz Mehmedali(Mustafa Kemal-Manastır dönemi), Gökhan Akyüz(Mustafa Kemal- Cumhuriyet Dönemi), Georgios Chondrogiannis(Mustafa Kemal-Langa

Mustafa Senaristi



Mustafa Yorumları

Mustafa Yorum haberlerde görünce ve görüntüleri izleyince tüylerim diken diken oldu dört gözle bekliyorum

20-10-2008 08:49 !!

Mustafa Yorum Sarı Zeybek mükemmeldi sanırım bu belgesel çok daha süper olacak çünkü sadece belgesel olarak değil tam bir sinema filmi olarak geliyor

20-10-2008 08:50 !!

Mustafa Yorum Dört Mevsim atam dört mevsim kalbimizdesin

20-10-2008 08:58 !!

Mustafa Yorum bende dört gözle bekliyorum bence Türk gençlerinin hepsi izlemeli ben 17 yaşındayım arkadaşlarımın hepsine söylüycem izleyin diye

25-10-2008 21:29 !!

Mustafa Yorum mustafanın güzel bir flim olduğuna inanıyorum

28-10-2008 20:12 !!

Mustafa Yorum mustafa süper bir flim sizede tavsi ederim izleyince sizde çok beğeneceksiniz eminim 120 flimi gibi

28-10-2008 20:15 !!

Mustafa Yorum artık Atamızı sıkıcı ders kitapları yerine bu tarz herkesin zevk aldığı şeylerle türk gençlerine anlatmamız gerek bu başarılı çalışmadan dolayı can dündara teşekkür ederim

29-10-2008 08:56 !!

Mustafa Yorum bugün izledim mustafayı gerçekten atamızın bilinmeyen birçok yönünü öğrendim bu filmi küçük büyük herkesin izlemesini tavsiye ederim can dündara teşekkürler

29-10-2008 18:27 !!

Mustafa Yorum bu filmmin süper olduğuna bütün yüreğimle inanıyorum atamızın isminin yer aldığı bir filmin kötü olması beklenemez.. ben kesin gitcem bütün arkadaşlarımada tavsiye tcem ben gizem 15 yaşında bir kızım ve çok şükür türküm NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

29-10-2008 20:13 !!

Mustafa Yorum satılık can dundar dıyrm baska bır sey demıyorum. bu sancılı gunlerde mustafa kemal ataürke atamıza fıkırlerıne ve devrımlerıne saldırılan bu gunerde. boyle bır yapıtın ortaya konması. can dundarın da satıldıgının bır gostergesıdır. yazık ınandıgımız bır gazetecıydı yazık.

29-10-2008 20:21 !!

Mustafa Yorum arkadaşlar ben artık bu tarz belgeseller yerine adam gibi film istiyorum millet uyduruk şeylerden ne filmler yapıyor bizim elimizde bir çanakkale destanı var bir kurtuluş savaşı destanı var ama bir adam gibi film yapamadık hala yazık diyorum başka birşey demiyorum

29-10-2008 20:25 !!

Mustafa Yorum harika bir film, sienmadan çıkalı saatler oldu hala etkisindeyim..

29-10-2008 20:50 !!

Mustafa Yorum İzleyince duyduklarıma, gördüklerime inanamadım. Hayal kırıklığı yaşadım.
Can Dündar' a yazıklar olsun dedim...Sarı Zeybek'i hazırlayan adamla Mustafa'yı hazırlayan adam aynı olamaz ya, inanamıyorum...

29-10-2008 23:57 !!

Mustafa Yorum Büyük bir hevesle beklediğimiz ancak izlediğimizde tam bir hayal kırıklığına uğradımız can dündarında satılmışlar kervanına katıldığını gördüğümüz bir film oldu musrafa. Satılmış adam can dündarın mustafa filmiyle yüce önder Atatürk'ü değil kendi kafasından uydurduğu bir insanı anlattığı ortadadır.Yazıklar olsun diyorum başka da söylenecek tek söz yok satılmışsınız işte...

30-10-2008 01:04 !!

Mustafa Yorum bu filmin biletini aldıgımdan beri izlemek için sabırsızlanıyordum,ama filmden cıktığımda büyük bir hayal kırıklıgına ugradım. film hakkında olumlu yorumlarada inanamıyorum. bu film bizim ulu önder Mustafa Kemal Atatürk'ümüzü değil,zavallı çaresiz hırslari ihtiraslarıyla yalnız bir adamı anlatıyor.filmde zaaflarıdır adı altında sürekli büyük önderimiz aşagılanıyor.böylesine büyük bir adamın hakkında nasıl böyle bir film yapılabilir aklım almıyor,herkeste uyuyor yazıklar olsun...

30-10-2008 01:14 !!

Mustafa Yorum Satılık Can Dündar yorumuna katılıyorum 29 Ekimde her Türkiye vatandaşının coşkuyla kutladığı bir günde bunun anlamı nedir anlamadım.

30-10-2008 01:54 !!

Mustafa Yorum bence filmdeki gibi Atatürk yalnız bir adam çünkü onun yetiştirdiği evlatları Onu satma yarışına girişmiş

30-10-2008 09:39 !!

Mustafa Yorum bizimde sabırsızlıkla bekleyip özellikle 29 ekim gibi anlamlı bir günde izlemeyi tercih ettiğimiz bu film bence de büyük bir hayal kırıklığı, maksatlı ve ısmarlanmış bir film. Film "Mustafa" adıyla onun kişiliği ve iç dünyasını yansıtmayı vaadetse de Mustafa Kemal Atatürk'ü karalamaktan başka bir amaç taşımıyor. Can Dündar dan beklenmeyecek bir tavır. Seyrettiğime sadece kimlerin satılmış oldğunu görme imkanı verdiği için seviniyorum.

30-10-2008 10:13 !!

Mustafa Yorum Can Dündar da Avrupa'da ödül almayı kafasına koyup Orhan Pamuk, Fatih Akın v.s gibilerinin kervanına takılmış gidiyor anlaşılan. Filmi heyecanla bekledik, tam bir şok geçirip çıktık. Her ifadesiyle Ata'mızı aşağılayan,inceden inceden yerden yere vuran bir yapıt konmuş ortaya. Verdiği mesajların yanı sıra teknik açıdan da çok basit kalmış. Bende yaptığı tek etki dehşete sürüklenmek oldu. Çok yazık, bu vatanın nimetlerinden yararlanıp da bu kadar hainlik etmek nasıl birşeydir anlamıyorum.

30-10-2008 12:34 !!

Mustafa Yorum Çok büyük bir hayal kırıklığı oldu benim için...Atatürk'ün askeri ve siyasi önderliği çok zayıf işlenmiş,zaaflarından okadar çok bahsedilmiş ki,ülke için yaptıkları, kazanılan şavaşlar, devrimleri geri planda kalmış.Can Dündar tüm ülkeyi ayağa kaldırdı Atatürk belgeseli yaptım diye, ama o özel günde Atamızı inceden inceye aşağalaması gerçekten affedilecek bir olay değil.

30-10-2008 12:51 !!

Mustafa Yorum Bu film, kesinlikle artniyetli! Sanki O'nu sevmeyelim diye çekilmiş! Atamız, başarmak için dini kullanmış ikiyüzlü biriymiş gibi anlatılmış! Onca başarıdan sonra, son yıllarını memleketle hiç ilgilenmeden, zevkle sefayla, pahalı yatlarda geçirmiş, sonra da yapayalnız ölmüş gibi! O yıllarda ülkemizden bahseden Le Monde gazetesinden başka gazete yok muydu acaba? Sanki bir Türk değil, bizi kıskanan yabancı biri çekmiş gibi filmi! Hissettirmeden vermeye çalışılan ince mesajları herkesin sezmesi, içerlemesi ve eleştirmesi dileğiyle... Cumhuriyet, en büyük bayramımızdır! Hepimize kutlu olsun.

30-10-2008 13:50 !!

Mustafa Yorum bence hiç kimse benim ATAMI böyle bir şekilde anlatamaz bu film beni çok üzdü çünkü can dündarın yıllar önce yazdığısarı zeybekten sonra bu film sarı zeybeğin TIRNAĞI

30-10-2008 16:51 !!

Mustafa Yorum Beklenmedik ve hayalkırıklığı yaratan bir filmdi. Turkcelle sponsor olmadığı için kızmıştım; fakat izledikten sonra hak veriyorum. İyiki sponsor olmamışlar.

30-10-2008 17:07 !!

Mustafa Yorum bende diğer arkadaşların olumsuz görüşlerine katılıyorum.Film sözde atamızın başka yönlerini göstermek için yapılmış, ama bu amacın altında atamızın zaaflarını ortaya çıkarmak amaçlı çalışılmış.Türk milleti atasını bütün zaaflarıyla hatalarıyla kusurlarıyla seviyo sevgili can dündar, bunu böyle bilesin.

30-10-2008 17:31 !!

Mustafa Yorum mustafa kemal bir tanrı değildi; bir put değildi; iyi bir ideoloji adamı da değildi; yalnızca iyi bir askerdi. haliyle zaaflarının olması da normal bence; her insan gibi...
bugün bu zaafların varlığını kabu etmeyenler( ki bu anlatılanlar can dündar'ın filminden önce de ele alınmıştır. bkz lord kindros-atatürk) sadece mustafa'yı tapınılan ve rant haline getiren insanlar silsilesidir bence.bu sistemi koruyanların da başında gelirler.
yapıtta emeği geçenler böyle bir zihniyete de göğüs gerdikleri için takdir ediyorum

30-10-2008 20:08 !!

Mustafa Yorum Mustafa Kemal'e laf atan arkadaşlar kendi topuğunuza sıktığınızın farkında değilsiniz. insaları dinlerinden soğutuyorsunuz. siz Atatürk'ün kötü yanlarını bulmak için bu kadar kastıkça insanlarda inançlarının kötü yanlarını sorgulamaya başlar. Bir gün gelir karşınıza şöyle bir soru gelirse şaşırmayın. Madem Atatürk o kadar ideolojisi yoktu, o kadar kötüydü de Atatürk'ün 100 yıllık cumhiyetine ile o kadar yıllık arabistan arasındaki bu uçurum? Söyle bana nerde Arabistanda ideoloji? Petrol dışında ne ideolojileri var? Para dışında ne ideolojileri var? Dikkat edin çok kötü yönlere çekiyorsunuz Atatürk nefreti ile insanları. Ama o küçük beyinleriniz bunu alamıyor nedense çünkü her yönden örtmüşsünüz farkında değilsiniz...

30-10-2008 21:46 !!

Mustafa Yorum yazıklar olsun can dündara 29 ekim gibi bir tarihte izlenicek bir film deildi.ama can dündarında amacı belli oldu.ATAMIZA sahip çıkalım arkadaşlar

31-10-2008 10:28 !!

Mustafa Yorum Atatürk bir insandı ... hataları vardır .. AMA O GELECEĞİ GÖREN KAFASI ÇALIŞAN LİDER BİR İNSANDI.
2OO EŞEKTEN BİR İNSAN FİKRİ ÇIKMAZ diye bir laf vardır. 1000 tane dinciden 1 Atatürk fikri çıkmaz

31-10-2008 12:13 !!

Mustafa Yorum FİLMİ İZLEMEDİM ANCAK İLK İZLEYENLERDEN ALIĞIM YORUMLARDAN ANLIYORUMKİ CAN DÜNDAR BİRİLERİNİN EKMEĞİNE YAĞ SÜRMÜŞ. ŞİMDİ BENİ YANLIŞ ANLADILAR DESE DE BOŞUNA.BELLİ SEVİYELERE GELMİŞ İNSANLAR SAĞDUYULU OLMAK ZORUNDADIR.GELECEK NESİLLERE ATATÜRKÜ AKTARIRKEN ONUN DA SIRADAN BİR İNSAN OLDUĞUNU ANLATMAYA ÇALIŞMAK YERİNE DÜNYADA BENZERİ OLMAYAN DEHASINI VURGULAMAK HİÇ AKLINA GELMEDİ Mİ CAN DÜNDAR?

31-10-2008 16:39 !!

Mustafa Yorum ben filmi izledigimde Atatürk'ü ve onun insan yönünü daha da sevdim. Arkadaslar sanıyorum unuttuğunuz birşey var, Atatürk bizler gibi bir insandı. Onu bizlerden tek ayıran özellik önder ve bir dahi olması idi sadece. Unutmayınki satılmış dediğiniz aynı Can Dündar, Sarı Zeybek gibi bir belgesele de imza atmıştır. Ve birçoğumuz ATAMIZI bu belgeselle daha çok sevdik ve ona yakınlaştık. Tebrikler Can Dündar, bence daha iyisi yapılamazdı. Emeği geçen herkese teşekkürler............

31-10-2008 17:26 !!

Mustafa Yorum Birkaç yıl önce Tolga Örnek adında sinema ile hiçbir ilgisi olmadığı halde sadece o zamanlar deniz kuvveti babasının adıyla sponsorlardan para toplayıp Geliboda şehit olan yüzbinlerce askerimizin ruhlarına hakaret eden bir vatan haini yönetmen vardı.Ne ilginç bu satılmış yönetmenlere şimdide Can Dündar katıldı, yazıklar olsun.Filmin adından başlayarak eleştirilecek o kadar çok şey varki, Neden "Atatürk" diyemiyor sahtekar Can Dündar, ağırınamı gidiyor?,Sokaktaki adamdan bahseder gibi!,Bence kendi aşşağılık komplekslerini yansıtmış filme Show tv'de ellerini nereye koyacağını bilemeyen,lise öğrencisi gibi görünüyordu,ama eminimki bir lise öğrencisi bu filmi yapsa bu hataları yapmazdı, yapamazdı!.Milyonlarca euro bütçeli bu film Atatürk ismini aşağılamaktan başka hiçbir şey yapmıyor."O bizim Atatürkümüz" asla bu satılmış Can Dündar ve Tolga Örneğin değil.Kadere bakarmısınız iki hain aynı gece televizyonlarda maskelerini sıkı sıkı takmış görünüyorlar.Bu yönetmen diye geçinenlerin Türk vatandaşı olmasından utanıyorum.Bu filmle, Geliboluyla mı gençlerimize tarihimizi öğreteceğiz.Hiçmi gerçek vatansever bir yönetmenle karşılaşamayacağız,Ama bakın seneye Altın Portakal'da kendi yandaşları olan jürilerle nasılda ödülleri toplayacaklar.Toplumlar her zaman tarihleriyle övünç duymak isterler,her şeye rahmen!. Tarihi şahsiyetleri, şehitlerimizi daha ne kadar aşşağılatan filmleri yapan hainlere milyonlarca euro'yo hibe edeceğiz? Sayın Can Dündar,Tolga Örnek ( ne demekse ? ) ne yapmaya çalışıyorsunuz?Türklere ,Türkiye'ye hakaraet edip Avrupa'dan alkış tutmaya çalışıyorsanız onunda modası geçti, başka hakaretler bulmalısınız.

31-10-2008 17:56 !!

Mustafa Yorum Atatürk'ün hyatını gerçekten merak edip okuyan birinin bilmediği hiç bir şey yoktu filmde. Okumayan kişiler için belki bir ilginçlik olabilir ama zaten okumayan, eleştirel düşünemeyen kişilerin de bu filmi izlemesi çoook tehlikelidir düşüncesindeyim.
Uzun lafın kısası film fiyaskoydu. Berbattı. Hahal kırıklığına uğradım, çünkü émustafa" ismi kullanılıp cumhuriyet coşkusuyla filme gidecek kişilerden gelecek para düşünülmüş sadece. Tek amaç ticaret ama belgesel ve ticareti aynı cümle içinde kullanmayı bile yadırken ben bir de Atamız'ın adını hiiiç yazamıycam...

Yazıklar olsun...

31-10-2008 20:42 !!

Mustafa Yorum Bu ülkede hiçbir kurum , hiçbir otorite ,hiçbir güç odağı ve hiçbir şahıs, bu milletin ATATÜRK'e olan sevgisini sarsamaz
hem müslümanız hem de Atatürk'çüyüz.. samimiyetle duyurulur:
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

31-10-2008 21:35 !!

Mustafa Yorum Mustafa Kemali 3 yaşımda öğrendim tam kırk yıldır bilirim. Onun hakkında en az kırk kitap okudum. Hiç okumadınızsa bir ingilizin yazdığı (Lord Kinross)Atatürk kitabını okuyun. Kendini aydın sanan değerlerini çoktan yitirmiş ama ne yazıkki nufus belgesinde hala Türk yazan kişlerden daha iyi anlattığını üzülerek göreceksiniz sevgili Atatürkümüzü. Beni ben yapan okuduğum okulları yaratan Atatürküme " diktatör", " zevkine düşkün", "karanlıktan korkardı" falan dedirtmem ben. Nobeli ödülü jürisini göreve davet ediyorum can dündara ödül verinler. GİTMEYİN BU FİLME PARA KAZANDIRMAYIN BU DEĞERLERİNİ YİTİRMİŞ ZEVK DÜŞKÜNLERİNE

31-10-2008 22:13 !!

Mustafa Yorum Tek kelime ile hayal kırıklığına uğradım. Be ğen me dim. Ağırlıklı olarak Atatürk'ün psikolojisinin işlendiği filmde zayıf bir karekter ön plana çıkarılmış.Anlatılanlar doğru veya yanlıştır bilemem.Ama anlatim tarzı Atasını sevenleri rencide edici.İzlenmeye değmez.Atatürkü seviyorsanız gitmeyin, üzülürsünüz.Saygısızca anlatılmış.

31-10-2008 23:24 !!

Mustafa Yorum Atatürkü böyle görmek,böyle bakmak ayıptır,günahtır,nankörlüktür.İnsan artılarıyla eksileriyle degerlendirilir.Sinsice bir iki iyişey araya sıkıştırıp sanki objektifmiş gibi yapmak gaflet olabilir.Hele bukadar saldırının olduğu dönemde sanki bir plan işletiliyor gibi geldi. can dündarı severdim şimdi ona onun ATATÜRK'e baktığı gibi bakıyorum.

31-10-2008 23:34 !!

Mustafa Yorum Atatürk bir insandı ... hataları vardır .. AMA O GELECEĞİ GÖREN KAFASI ÇALIŞAN LİDER BİR İNSANDI. 2OO EŞEKTEN BİR İNSAN FİKRİ ÇIKMAZ diye bir laf vardır. 1000 tane dinciden 1 Atatürk fikri çıkmaz '' ARKADAŞIMIZIN YORUMUNA DÜZELTME YAPAYIM: 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
TANE DİNCİDEN 0,1 ATATÜRKÇÜ FİKİR BİLE ÇIKMAZ !!!!

31-10-2008 23:37 !!

Mustafa Yorum ÖĞRENMEYE MERAKLIYIM, ÖĞRENEBİLDİĞİM OKUYABİLDİĞİM KADAR ÇOK OKUMAYA ÖĞRENMEYE ÇALIŞIYORUM.TARİHİ OKUYARAK DÜŞÜNMEYE YORUMLAMAYA ÇALIŞIYORUM.SÖYLERMİSİNİZ BANA TARİHTEKİ DİKTATÖRLER SADECE SAYFALARDA KALABİLDİ HANGİSİ BENİM ATATÜRK ÜM GİBİ 85 YILLIK BİR CUMHURİYET VE ONUN İÇİN SAVAŞACAK BİR KİTLE BIRAKABİLDİ.CAN DÜNDAR BİR DAHA İNCELE..................

31-10-2008 23:41 !!

Mustafa Yorum geliboluda ve çanakkalede canlarını verenlere cesetler ve ölüler diyebilecek kadar basitleşen can dündar efendi kendine gel.ne yaptığına birde kendin bak.cumhuriyet tarihinde öğretmenlerinden aldğın bilgiler bile sana yeterli olmamış.filmi sakin kafayla bir daha izlede türk genliğinin atasına yaptığın hakaretlerden utan.kimsenin özel hayatı seni o kadar ilgilendirmez.hele mustafa diye hitap ettiğin BÜYÜK ATAMIZINKİ ASLA.

01-11-2008 00:56 !!

Mustafa Yorum Atatürk bir insandı ve çok büyük bir eşeklik etti. diktatörlük kurup sefa süreceğine bizim gibi beyni kapalı, vefasız, paragöz insanlara cumhuriyeti bıraktı. yaptığı bu eşeklik yüzünden yalnız öldü ve bu eşeklik yüzünden kemikleri sızlıyordur

01-11-2008 01:59 !!

Mustafa Yorum can dündar ne yapmaya çalışıyorsun bu ülkede son zamanlarda olanlara bakınca gayet normal bir durum bu ülkenin evlatları ey türk gençliği uyuşturulmuşluktan silkelenen ve kurtul bunlar daha iyi günlerin yapılanlar sadece sinirlerini kontrol etmek vereceğin reflekse göre arkası gelecektir aman ha dikkatli ol. çare öze dönmen. unutma mevzu bahis vatansa gerisi teferruattır...

01-11-2008 04:31 !!

Mustafa Yorum İZLEYİN!
izleyin ve ibret alın ATATÜRK CUMHURİYETİ'nin evlatları. tarih sayfasından silinmek üzere olan bir milleti, tarihe altın harflerle yazılmış bir destanla yeniden var eden o muhteşem insanın nasılda sinsi bir oyunla bu yüce milletin gözünde farklılaştırmaya çalışıldığını.
izleyin ve DİKKAT! edin üzerimizde nasıl bir oyun oynandığına....
ben bu filmi içimde büyük bir heycan ve merak duyarak gösterime girdiği ilk gün izlemeye gittim.fakat filmin sonunda büyük bir hayal kırıklığı yaşadım ve kendime bazı sorular sordum. benim gözümde kusursuz bir lider, kendisine yapılan bütün saldırılara korkusuzca göğüs germiş,vatan topraklarını savunmak için neredeyse bütün cephelerde askerlerin önünde düşmana saldırmış, düşmanlarının gözünde bile büyük bir saygı uyandırmış, yedi düvele boyun eğdirmiş ve saymakla bitiremiyeceğim bir çok zaferler elde etmiş o muhteşem önder ATATÜRK bu filimde anlatılan insan mıydı.oysaki filimde anlatılan mustafa , melankolik bozuk bir ruh yapısına sahip, iç dünyasında büyük zayıflıkları olan , çocuk gibi karanlıktan korkan bir ana kuzusuydu.elbette her insanın bazı zayıf noktaları olabilir ben bunu inkar etmiyorum ama bu toplumun gözünde yüceleşmiş bir değerden bahsederken toplumun hassasiyetlerine ve değerlerine saygı duymak gerekir. ama bütün bu söylediklerimden daha krıtik olan bir sahne daha vardı bu flimde lütfen buraya dikkat edin;
FİLİMİN SONLARINA DOĞRU BİR ANEKTOD GEÇTİ AYNE ŞU İDDA EDİLDİ: ATATÜRKE kürt SORUNUYLA İLGİLİ NE DÜŞÜNDÜĞÜ SORULMUŞ O DA KÜRTLERE TÜRKİYEYE BAĞLI BİR ŞEKİLDE YEREL ÖZERKLİK VERİLEBİLİRMİŞ!
ben işte tamda burda yıkıldım ve oynanan oyunun şiddetini bütün yaşam hücrelerimde hissettim.ben ULU ÖNDER ATATÜRKÜN kesinlikle böyle bir şeyi söylediğine hatta aklından bile geçirdiğine inanmıyorum.
yazıklar olsun bu oyuna ortak olanlara ve bu oyunun taşeronluğunu yapanlara. aklınızı başınıza devşirin densizler burası ne afkanistan ne filistin nede ırak burası sınırları bu milletin kanlarıyla çizilmiş, erkeğiyle, kadınıyla, genciyle, yaşlısıyla her ferdi o gün geldiginde vatan topraklarına uzanacak her eli kıracak
TÜRKİYE CUMHURİYETİ'dir.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

01-11-2008 06:30 !!

Mustafa Yorum ATATÜRK ADI CAN DÜNDAR'I GÖMDÜ,

01-11-2008 10:49 !!

Mustafa Yorum Atatürkü küçültmeye çalışan ve planlı olarak yapılmış bir film.Kesinlikle gitmenizi tavsiye etmem ......

01-11-2008 11:47 !!

Mustafa Yorum Kalbimizde büyük bir buruklukla sinema salonundan çıktık. Hayal kırıklığımız çok büyük. Can Dündar'ın samimiyet namına yaptığı filmini ve yorumlarını beğenmediğimi ve gerçek değerlerinin ne olduğunu tekrar değerlendirmesi gerektiğini düşünüyorum. İste size yüce Türk aydını. Ne geldiyse başımıza çok bilen aydınlarımızdan geliyor zaten. Kendimizi eleştirelim derken. Var olan ve tartışılmaz değerlerimizi hep yerle bir ediyoruz. Sabit noktamızı yerinden oynatıyoruz. Tartışmalar, yeniden ele alışlar gelecek için şart ama her şeyi hallaç pamuğu gibi atarsak geleceğe neyi nasıl aktaracağız acaba? Doğrular yanlışlara karışıp uçusuyor sürekli, hangisine tutunacağız? Gelecekte kendine yer hazırlama yarışına girdi pek çok insanımız. Kendi çocuklarına ileride ne açıklama yapacaklar merak ediyorum... Bu filme herkes gitsin ve Can dündarın ne konumda olduğunu daha net anlasın ki, bundan sonraki yorumlarını da daha objektif ele alabilsin. Ama her ne olursa olsun bu tür planlanmış karşı çabalar ve sözde samimiyet namına yapılan yıpratmalar bize Atamıza daha da sahip çıkma ve ona sıkı sıkıya sarılma refleksi kazandırıyor.

01-11-2008 14:53 !!

Mustafa Yorum Eğer Türkiye'nin kalemlerinden biri böyle bir film yapabiliyorsa Türkiye'nin hali çok kötü demektir.Yazıklar olsun Can Dündar!

01-11-2008 17:59 !!

Mustafa Yorum saçmalığın daniskası. utan kendinden can dündar.

01-11-2008 19:04 !!

Mustafa Yorum bunu bir yorumcu yazmış:

MUSTAFA FİLMİNE GİTMEYİN FİLM BİR TUZAK...
LÜTFEN ÖZELLİKLE ÇOCUKLARINIZI BU FİLME GÖTÜRMEYİN...
SİZDE GİTMEYİN , BU HAİNLERE PARA KAZANDIRMAYIN.REKLAMINI YAPMAYIN ....

Gala Gecesine katılan bir yazarın yazdığı eleştiri:

Değerli Dostlar ,
Saat şu anda gecenin üçü ve bir an evvel yazmak için klavye başına oturdum...
Az önce Mustafa fiminin özel bir gösteriminden geldim Biliyorum yarın
bir çoğunuz bu filme gitmek isteyecek.
Eğer Mustafa filmi Atatürk'ü anlatıyorsa, primatların yaşam
belgeseli de can dündar denen satılmışın hikayesini anlatıyordur.
Film en TRT nin en kötü belgesellerinden bile kötü.
İçerik yok ...
Mustafa Kemal Atatürk'ü anlatmıyor...
Filmden bazı dikkat çeken noktaları anlatmaya çalışaym..
- Atatürk karga kovalamış .
- Manastır daki okulunda Atatürk'ü canladıran şahıs efemine bir
tipleme çiziyordu...
- Atatürk'ün ilk dönemlerinin referansı madam Corinne yazdığı
mektuplar teşkil ediyor...
O kadar ki cepheden bile o kadına yazdığı mektuptan bahsediliyor , söz
de özel duygularını açığa vuruyorlar..
- Atatürk karanlıkta uyuyamazdı , herhalde korkuyordu..
- Atatürk annesinin ikinci evliliğinden rahatsızdı o yüzden ondan kaçtı...
- Atatürk'ün arkasında uzun boylu adamların olduğu fotoğraf
gösterildikten sonra , bir fransız gazetesinde ne kadar kısa olduğu
vurgulanıyor...
- Atatürk kürtlere özerklik vermeyi tahhüt etmiş ve kürtlerle aykırı
düşmenin ne kadar tehlikeli olduğunu belirtmiş...
- Atatürk en yakınlarını ipe gönderecek kadar acımasız bir diktatördür diyor...
- Atatürk ilk meclisi kurab dua hutbelerle açtığı halde , son bölümde
dinsiz olduğu vurgulanıyor (ara yerlerde de beyinlere nakşedilmiş...)
- Atatürk Pera da İstanbul da caf caflı bir hayatın özelmi ile yanıp
tutuşurken , parasızlığı nedeni ile haline ağlamış...
- Atatürk sürekli ağlarmış...(bir çok olay anlatımında hep vurgulandı )
- Atatürk (bir fransız yazarın ağzından anlatılmış ) duygsual
sorunları olan bir adamdı ...
- Atatürk son günlerini çevresinde hiç seveni kalmadığı halde geçirmiş...
- Atatürk yine son ( 3-5 sene ) dönemlerini işsiz güçsüz can
sıkıntısında balolar davetler içki masalarında geçrimiş...
- Atatürk zevki sefayı seven adammış , ama yine de memleket kurtarmış....
- Son sahnelerde adeta ocak başında çalıgıcıya kadeh kaldıran içki
düşkünü bir adamın mizanseni yaratılmış...
- Atatürk'ün vurdum duymazlığı nedeni ile Anadolu da halk aç sefil
kalmış , yolsuzluk hırsızlık almış yürümüş...
Halk Atatürk e sevgi yerine şikayetlerde bulunuyormuş..
- Atatürk bir gazeteye sahte isimle İsmet İnönü hükümetine yönelik
Hatay konusu için eleştiri yazısı yazmış...

Şu anda aklıma gelmeyen daha niceleri...

01-11-2008 21:59 !!

Mustafa Yorum ÇOK ÇOK GÜZEL BUUU?

01-11-2008 22:22 !!

Mustafa Yorum Can Dündar teessüf ederim.

02-11-2008 01:05 !!

Mustafa Yorum aslında okadar çokşey söylemek istiyorumki,hırsımı ve öfkemi bu satırlara sığdırmam mümkün değil,tarihler boyunca okuduğumuz yıllarca bize öğretilen değerle nasılda bir anda yıkılmaya çalışılıyor,filmi izledim demekten ve izlemekten utandım,şuana kadar yazılarını sıkı bir şekilde takip ettiğim ve kendisinide takdir ettiğim can dündar olcak şahsa ve onunla birlikte olan herkese binlerce kez yazıklar olsun diyorum ve başkada bişey demiyorum,atatürk,cumhuriyet gibi kavramların ne demek olduğunu biz çok iyi biliyoruz ve türkiye ye değil bir tane can dündar bin tane can dündaarlar gelse bu gerçeği kimse değiştiremez,,,yazıklar olsun can dündar ve seninle beraber aynı düşüncede olan ve satılan herkes,binlerce şehidim kanıyla elde edilen bu topraklarda yediğiniz her lokma haram zehir zıkkım olsun,boğazınızda bir bir kalsın inşallaaahhhhhh.

02-11-2008 01:39 !!

Mustafa Yorum Satılık insanların ucuz polemiklerini kayle alacak ve önemsiyecek kadar ucuz değilim kusura bakma can dündaaaaaaaaarrrrrrrr . Hangi vicdan ve hangi haysiyetle bu topraklarda adım atacaksın gerçi haysiyet ve vicdan insan olana mahsustur TERÖRİST DAĞDA DEĞİL ŞEHİRDE ARTIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

02-11-2008 01:58 !!

Mustafa Yorum buyuk bir hayal kırıklıgına ugramıs biri olarak yazıklar olsun diyorum.can dundarı severek takip eden birisi olarak bir kez daha anladım ki insanları tanımak zormus can dundar yazıklar olsun bunu sen yapmamalıydın.izlemenizi tavsiye etmiyorum kesinlikle..

02-11-2008 02:40 !!

Mustafa Yorum çalışın arkadaşlar, çalışın. sizde can dündar olun. sizde belgesel yapın. Konuşmayın. Susun. Şikayet etmeyin. Ama dik olun. Başınızı eğmeyin. Ve hep çalışın.

02-11-2008 11:40 !!

Mustafa Yorum ATATÜRKÜN SADECE KÖTÜ YÖNLERİNİ İÇİNDE BARINDIRAN BİR FİLM BU MİLLET İÇİN NELER YAPAN BİRİSİ İÇİN BÖYLE ŞEYLER YAPILMAMALIYDI SONUÇTA O KENDİ SEÇİMİ

02-11-2008 20:27 !!

Mustafa Yorum BU FİLME SAKIN GİTMEYİN, ÇOCUKLARINIZIN DA GİTMESİNE İZİN VERMEYİN, YAZIKLAR OLSUN CAN DÜNDARA,ATATÜRK'ÜN NEKADAR SIGARA, RAKI İÇTİĞİ ÇOK MU GEREKLİYDİ? ÇOK SEVİMSİZ BİR FİLM YAPMIŞSIN CAN DÜNDAR, İZLERKEN BİLE UYKUM GELDİ.PİŞMAN OLDUM GİTTİĞİME

02-11-2008 21:46 !!

Mustafa Yorum bence can dundara yazıklar olsun dıger fılımı daha guzeld bu belgeselın performansı cok dusuk ataturkun hayatını neye dayanarak yazdı ataturkun hayatını daha kımse tam olarak bılmıyor sadece kotu yanları degıl tum guzel yanlarını gostermesı gerekıyor bıdeeeeee cocuklara ataturku kotu tanıtıyolar bu gelecegımız cocuklarımız ve mılletımız ıcın cok kotu
ucan dundar

03-11-2008 20:37 !!

Mustafa Yorum Dündar nesnel olduğunu savunuyor.

Peki madem öyle neden 57. alaya değinmemiş? “Size ölmeyi emrediyorum” sözünü söyleten destansı sevk kabiliyeti nerede? Nerede o insanların döktüğü kanın değerine ilişkin tek satır cümle?

Çanakkale savaşı bitiminde evlatlarını kaybeden yabancı annelere "Üzülmeyin evlatlarınız artık bizim evlatlarımız olmuştur" şeklindeki yorumunu bu gün bir taşın üzerinde yazılı gören yabancılar dizleri üzerine düşüp hala göz yaşı dökmektedir bilir mi acaba bunları Dündar Bey?

Bunlar Atatürk'ün insani boyutları değildir de nedir peki?

Atatürk rakı içer deyince mi insani boyutu anlatılıyor?

Hani nerede "Geldikleri gibi giderler" sözü? İstanbul İşgalini görmenin o büyük acısı yok filmde! Kurtuluş savaşı power point sunumu gibi bir çırpıda bitiveriyor! Ne kongreler, ne milli bilincin kurtuluşumuzu sağlaması, ne insanların ellerindeki avuçlarındakini sonuna kadar harcayıp bitirmesi anlatılmış.

O Onurlu Mücadele ES geçilmiştir.

Bekir Coşkun'un Atatürk Mustafa'yı izlese yazısı her şeyi anlatıyor zaten. Okuyun derim. Şükür ki helal süt emmiş kalemi kuvveti birileri hala var memleketimde.

Yapılan Manevi mirasımıza karşı işlenmiş bir AYIPTIR.

Can Dündar ayıbını bilerek yapmıştır. Değil mi ki kendisi ünlü bir belgeselcidir!

O yüzden lütfen arkadaşlar elinizi vicdanınıza koymadan, iki kere düşünmeden, neyi feda ettiğinizi bilmeden eh işte bu da bir filmdir yapanın fikridir demeyin.

Zira diyemezsiniz de çünkü konu bu milletin gelmiş geçmiş tüm bireylerine aittir ve hakkaniyet denilen bir şey vardır. Çünkü konu Atatürk’tür. Yani canımızı ve özgürlüğümüzü borçlu olduğumuz kişinin ve onunla birlikte yol almış, çarpışmış Türk Halkının içinde olduğu bir filmidir bu. Biraz vicdan diliyorum filmi beğenenlere.

03-11-2008 21:09 !!

Mustafa Yorum Belgesel tek kelimeyle;'hayal kırıklığı'

03-11-2008 22:50 !!

Mustafa Yorum Can dündar da bunu yaparsa...Ne umutla gittim ne çıktı inanamadık.Atamızın insani yönünü anlatmak kimseye kalmamış.ki filmin bazı yerlerinde şahsi yorumlar vardı.Atatürk bizim için çok değerlidir.Ve onunla ilgili bir belgesel hazırlarken çok dikkat edilmesi gerekirdi.Ben candündarın Atatürkçülüğünden bu belgeselden sonra şüphe ederim böyle bi belgesel böyle bi zamanda üstelik böyle bi gazeteci yazarın elinden çıkarsa ben bundan şüphe ederim.Ne diyim sinemaya verdiğim parayı helal etmiyorum.Gittiğime bin pişmanım.Üstelik filmden önce herkeze gitmeliyiz muhakkak diyen ben şimdi kendimi yiyorum.

04-11-2008 16:04 !!

Mustafa Yorum film malesef beş para etmez, emperyalizmin köpekleri yine kendilerine göre bir ATATÜRK betimlemesi yapmışlar, Bizim BÜYÜK ÖNDER ATATÜRK'ümüze hiç mi hiç yakışmayan bir belgesel !!!!

04-11-2008 18:39 !!

Mustafa Yorum İğrenç yapılmış bir belgeseldi. Yazık boşuna zaman kaybetmiş. İzlemeye giderken çok değişik duygularla gittim. Sinir krizleri geçirerek çıktım. Atatürk, bu kadar alkolden,sigara ve kadın kız peşinde koşmaktan nasıl zaman bulmuşta o kadar sürede bu ülkenin temelini atmış.
Yazık!!! Ulu önder Atatürk, o belgeselde anlatıldığı gibi olduğu için mi 10 kasım 1938 de halk arkasından sel oluşturdu? Halkına eziyet eden halkından bir haber gösterilmeye çalışılan Atatürk, o kadar insan üstü mücadeleyi kendi için mi verdi? AKP hazırlatsa bu kadar kötü olamazdı o belgesel.

04-11-2008 19:23 !!

Mustafa Yorum Bizim kafamıza kimse namlu tutmuyor, Atamızı sevelim diye senelerdir bizim kalbimizde çoçuklarımızın kalbine de aşılamaya çalışıyoruz Mustafa Kemal sevgisini. Ulu Önderimizde insandı. Bizler onu yüceltmeye devam edeceğiz sizler ne yaparsanız yapın engel olamayacaksınız. Acı olan ise onun adını kullanıp milleti o filmi izlemeye getirtmek. Atatürk'ün sırtından ticaret yapmak. Atamızı karalamaya çalışmak. Yazık sana can dündar. Atatürk 100 yıl kalplerimizde yaşadı, 1000 lerce yılda yaşayacak ama sen bittin bu belgeselle sen Türk halkının gözünde sıfırı tükettin.

04-11-2008 19:41 !!

Mustafa Yorum LANET OLSUN SANA CAN DÜNDAR.YAZIKLAR OLSUN.UTANMIYORSUN HİÇ DİMİ.O AŞAĞILAMAYA ÇALIŞTIĞIN ATATÜRK SAYESİNDE SEN VE SENİN GİBİLER ÖZGÜR YAŞIYOR.UTANMAZ NOLCAK. ATA MIN KEMİKLERİ SIZLIYODUR.AMA EMELİNE ULAŞAMADIN UALAŞAMIYCAKSIN.BİZ ATATURK SEVGİSİYLE NASIL BÜYÜDÜYSEK ÇOCUKLARIMIZDA YİNE ÖLE BÜYÜYECEKLER..DEFOL GİT BU ÜLKEDEN SEN VE SENİN GİBİLER. TEPEDEKİLERE DE LANET OLSN.BAŞKA BİŞEY DEMİYORUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

08-11-2008 18:49 !!

Mustafa Yorum valla bizim kafamızda bir mustafa varkı bunu değil can dündar hiç kimse değiştiremez ama ben filme gittikten sonra Mustafa Kemal Atatürk'e bir kez sevgi ve saygım arttı bence can dündar a biraz haksızlık ediyoruz herkez kafasındaki Mustafa'yı gözden geçirsen bu fİlmle bilmediklerini eklesin hiçbir film hiçbirşey bizlerin fikirlerini değiştiremez.Bu film hele hiç değiştiremez benceeee

10-11-2008 16:01 !!

Mustafa Yorum senin gibiler asla emellerine ulasamayacak can dundar, bunu sizde iyi biliyorsunuz ama yinede deniyorsunuz, sizin cahil sandiginiz turkmilletin dedelerinin kaninin sayesinde o koltukta oturuyorsun. seningibi fransiz karmalari, evet ulkemizin koselerinde kalmis son kozlarini oynayanlar var, ama dikkat edin bu ukenin her kosesinde birsehidimiz, var onlar olumsuzdur yani hangi kosede ne halt yedigin belli hepinizinki belli. senin gibi kuklalarin maskesi coktan dustu "sabrimizi zorlamayin" terbiyesizlik etmek istemeyiz.

10-11-2008 21:27 !!

Mustafa Yorum senin gibiler asla emellerine ulasamayacak can dundar, bunu sizde iyi biliyorsunuz ama yinede deniyorsunuz, sizin cahil sandiginiz turkmilletin dedelerinin kaninin sayesinde o koltukta oturuyorsun. seningibi fransiz karmalari, evet ulkemizin koselerinde kalmis son kozlarini oynayanlar var, ama dikkat edin bu ukenin her kosesinde birsehidimiz, var onlar olumsuzdur yani hangi kosede ne halt yedigin belli hepinizinki belli. senin gibi kuklalarin maskesi coktan dustu "sabrimizi zorlamayin" terbiyesizlik etmek istemeyiz.
TURK MILLETI DOMUZ YEMEZ AMA YABAN DOMUZUNU IYI AVLAR... 660354

10-11-2008 22:02 !!

Mustafa Yorum Cok kirildim cok gucendim yurt disindan atiyorum bu yorumu hicmi utanmadi bu adam bu filmi yaparken? sen ermenimisin senin amacin belli evet sen satiliksin. kac paraya yaptin bu filmi. senin turkiyede bulunman yanlis bi kere defol cik git ermenisin sen evet hemde hayvan ermeni. seni gibiler olmaz olsun. surda zaten lac senen varki dislerin felan da dokulmus can dundar.. hadi yine icin rahat etsin belkide planlarini kuruyodun yaziklar olsun sana. vatan haini....

14-11-2008 05:34 !!

Mustafa Yorum Can Dündara eseri için Teşekkür ediyorum. Devamını dilerim.

15-11-2008 23:29 !!

Mustafa Yorum tek kelimeyle harika. Tebrik ediyorum. Atamıza anlatıldığı gibi bir saygısızlık yok. Herkeze tavsiye ederim.

15-11-2008 23:36 !!

Mustafa Yorum Yorumunda Ermeniler`e hayvan diyen arkadaşı bir Türk olarak kınıyorum. Her ne olursa olun Atatürk`ü örnek alın Atamız önüne açılan yunan bayrağına dahi basmamıştır ve hiç bir milletin halkına hakaret etmemiştir.

15-11-2008 23:40 !!

Mustafa Yorum Gerçekten de Harika bir film. muhakkak izleyin.

15-11-2008 23:41 !!

Mustafa Yorum senın için dokulen paralara senin için söylenen o gusel şeylere yazıklar olsun can dundar..çocuğum olsa goturmezdım bu fılme heycanlandığıma değmezmiş!! Evet Atatürk tanrı değildi,evet ilah değildi,evet kusursuz değildi ama fılmdeki de Ataturk değildi!!!!!!!!!!!!

15-11-2008 23:52 !!

Mustafa Yorum harika bir flim. Baş Yapıt. Can dündar tebrikler.

16-11-2008 00:58 !!

Mustafa Yorum süper çok beğendim

16-11-2008 20:33 !!

Mustafa Yorum fılm cok guzel olmus ızledım..kıbrıs tan geldım tatıle ve ızledım...ama sonu boyle mı bıtmelıydı..ozel hayatı da HERKESIN OZELI..O HIC BIR ZAMAN OZEL HAYATINI KARISTIRMADIGININ INANCINDAYIM...

17-11-2008 00:08 !!

Mustafa Yorum ( Atamızın Can Dündar'ın Mustafa Filmine verdiği yanıt )

Utandım çocuk

Beni anlatan bir film yapmışsın .
Kızgınım, utanç içindeyim.
Sana değildir kızgınlığım. Filmdeki Mustafa'dan da utanmış değilim.
Başaramamışım, bundandır utancım.
Komutam altında, bu vatan için kanını akıtan Türk askerlerinden utandım.
"Özgürlük" demiştim, benim karakterimdir..
"Bilim" demiştim, tek yol göstericidir.
Sen, "Karanlıktan korkardı" demişsin benim için.
Korkardım evet. Bu ulusu boğmak isteyen karanlıklardan çok korktum.
Ama insaf be çocuk, korkup da kaçmadım ya.
Söküp atmadım mı o karanlığı bu ülkenin üzerinden?
Diktatör demişsin bir de. Hiç okumadın mı çocuk?
Nerde benim nesilleri emanet ettiğim öğretmenler?
Anlatmadılar mı sana?
Başkomutan olarak cepheden cepheye koşarken, ve bütün kararları tek başıma alabilecekken neden bir meclis kurdum ben çocuk? Böyle diktatör olur mu?
Ah be çocuğum.
Neden, nasıl düşman ettiler seni bana?
Baktım aşktan, sevgiden, aileden bahseden güzel şeyler yazmışsın bugüne kadar. Belli ki, Çalışkansın, zekisin. Kara cüppeleri ile milletin ümüğüne çökmüş olan yobazları çok iyi anlarım da çocuk, seni anlayamıyorum. Onlar zaten hiç sevmedi beni. Yüzyıllardır süren iktidarlarını çekip almıştım ellerinden. Sevmeyecekler beni elbette..
Peki sen çocuk, sen neden kol kola girdin bu kara kalplilerle?
Dedim ya, sana değil kızgınlığım.
Başaramamışım. Anlatamamışım demek ki özgürlüğün kıymetini, bağımsız bir ulusun, onurlu özgür bireyi olmanın ne büyük bir nimet olduğunu.
Yazık olmuş, onca vatan evladının kanına, onca ananın göz yaşına. Veremem ki şimdi hesabı, ne o gencecik bedenlere, ne de gözü yaşlı analara.
"Bu muydu uğruna bizi ölüme gönderdiğin vatan?" derlerse,
"bu nesiller miydi, ölen evlatlarımızın kanıyla kurduğun ülkeyi emanet ettiğin?" diye sorarlarsa
ne derim ben onlara be çocuk?
Olmadı be çocuk... olmadı.

ßizde çok utanıyoruz sana dil uzatan bu yobazlara mani olamadığımız için ..

YAZIKLAR OLSUN !!..

18-11-2008 03:11 !!

Mustafa Yorum Can DÜNDAR beyefendi sen hangi akla hizmetle büyük ulu önder ATATÜRKE böyle bir film çekersin sen türk geçligini susacakmı sanıyosun biz paşamızı her haliyle seviyoruz.Bizim paşamıki öyle anlattıgın gibi bir insan degil atamızın yanlız oldugunu söylüyorsun onun arkasında kocaman TÜRK MİLLETİ var.Bunu 29 ekimde görmedinizmi bizler atamızın her hatırasına sahip çıkıyoruz.can bey

18-11-2008 16:13 !!

Mustafa Yorum daha mustafa filmine bakamadım bakmak için sabırsızlıkla bekliyorum

18-11-2008 16:24 !!

Mustafa Yorum ben mustafa flimine gittim gerçekten güzel ve heyecanlı bir flimdi ama mustafa kemalin içki içmesi beni çok üzdü.......

18-11-2008 17:43 !!

Mustafa Yorum bi şikayatte bulunmak istiyuorum benim yorumum yayımlanmadı şu an bekliyom çabuk olun

18-11-2008 17:49 !!

Mustafa Yorum izledim,tamamen maksatlı,abartılı,kendisine göre yorumlanmış,Atatürk'ü sıradan bir insan gibi gösteren bir yapım. Atatürk'ü silmek için düğmeye basılmıştır bu ülkede..20 nin üzerinde tespitlerim oldu eleştiri adına...Gözünücü açın gençlik !

18-11-2008 19:05 !!

Mustafa Yorum Evet bu filmde Mustafa Kemal normal biriymiş gibi gösterilmiştir zaten gösterilmek istenen de budur. Bunun kötü olduğunu ve bir saldırı olduğunu düşünenler filmin mesajını anlamamış demekki. Filmde bize anlatılmak istenen Atatürk'ün insan olarak mükemmel olmadığını ama fikirlerinin mükemmel olduğudur. Biz ona fikirleri ve düşünceleri için saygı göstermeli ve onun fikirlerinin arkasından gitmeliyiz. Sadece adı Atatürk diye ona saygı duymaktansa düşüncelerinin mükemmelliği için onu üstün görmeliyiz. Can Dündar da direk bu mesajı vermeye çalışmış ama anlamayan bazı kesimler çıkabiliyor tabi. Ayrıca bu insanların kafasında soru işareti bıraktırıcak bir film değil sadece düşünmeye yönelik bir film. İnsanların kafasında sadece Atatürk'ün bazı özelliklerini öğrendikleri için soru işareti oluşuyorsa halimiz çok vahim...

18-11-2008 20:49 !!

Mustafa Yorum sayın Dündar bir siz kalmıştınız ..
film de anlattığınız MUSAFA gerçekten MUTAFA KEMAL ATATÜRK mü? yanlızları oynayan Harbiyede öğrenci iken tutuklandığında tek tutuklanan yanında kimse olmayan Samsuna çıktığında kimse tarafından karşılanmayan yanlız.Kongreleri tek başına yapan .. Ankara da bir oda da mektuplarla koca Anadoluyu işgal den kurtaran yanlız adam..
pardon birde diktatör dü değil mi ..asıp kesen muhalefet bırakmayan her istediğini yapan ama her ne hikmet se cumhuriyetle uğraşan ..kafası vucudunun önünde değil mi öylediyordun...
nedenini sorsaydın söylerdik.. yobazlar sığlar çok baktı ki olmuyor din altında herkes olmuş YOBAZ rakı da içer sigarada kusara bakma ..
HERŞEY BOŞTA ATATÜRK HASTA İKEN HASTA YORGUN ÖLÜMLE PENÇELEŞEN BİR İNSANIN O HALİNİ SANİYELERCE EKRANDA GÖSTEREREK NE ANLATMAK İSTEDİN BEN ANLAYAMADIM BAK O ARTIK ÖLDÜ BOŞ VERİN Mİ DEMEK İSTEDİN MERAK EDİYORUM..AMA HİÇ UĞRAŞMA TÜRKİYE LAİKTİR LAİK KALACAK ...

19-11-2008 00:34 !!

Mustafa Yorum ÇOK MALCA YAPILMIŞ DİYORLAR AMA ÖYLE DEĞİL VE ÇOK BEĞENİLİYOR

20-11-2008 14:05 !!

Mustafa Yorum evet çok beğeniliyor: özellikle de Atatürk düşmanları ve Saf insanlar çok beğeniyor. Kafası çalışan Atatürk severler filmdeki art niyeti görebiliyor ancak..

20-11-2008 22:31 !!

Mustafa Yorum herkes sadece atatürkün iyi yanlarını görcek diye bişey yok herkes gibi atatürkünde köü dvranışları mutlaka olmuştur eğer bu filmi kötülüyorsanız birde dönüp kendinize bakın ...

21-11-2008 21:04 !!

Mustafa Yorum Sizlere soruyorum ARKADASLAARRR…!!!
Yapilan yorumlari HiiiC ama Hiic anliyamiyorum…Evet kabul ediyorum filmde Atatürkün karanliktan korktugu,sigara tiryakisi oldugu…ve raki ictigi gösterildi…ama GERCEKLER bunlar….. bilgileri degistirmenin veya gizlemenin hic bir anlami yok…cünkü biz ATATÜRKÜMÜZÜ oldugu gibi kabul ediyoruz….daha dogrusu etmeliyiz…Filmde Atatürk “SIRADAN” biri olarak gösteriliyor dendi…EVET,ama herhangi bir kahramandan zaten “olaganüstü” basarilar beklersin..Süperman veya spiderman koskoca ülkeleri kurtarir…..Ama “SIRADAN” ,”SEN VE BEN GIBI” bir insanin bu kadar “OLAGAAANÜSTÜÜÜ” Basarilar elde edebilmesi, bir ülkeyi kurtarabilmesi asil MUCIZE bu degil mi asrkadaslar…ATATÜRK´ü Atatürk yapan özellik bu degil mi….Sizlere soruyorum..????
Ayrica,ATATÜRK düsmanlarina böylece ATATÜRK´ü kücük düsürmek icin bir firsat verildigini savunalar var..onlara da söyle bir cevap vermek istiyorum…
Filmde ATATÜRK MÜKEMMEL BIR KAHRAMAN olarak yansitilsaydi bu sinsi insanlar yine bir bahane bulup ATATÜRK´ü kücük düsürmeye calsimayacaklar miydi..????…
BU yüzden…:
ATATÜRK´ü seven;
*onu sigara icmesine ragmen
*onu raki icmesine ragmen
*onu karanliktan korkmasina ragmen de SEVER….
DÜSMANLARI ise ATATÜRK`ü , bir “KAHRAMAN” olarak yansitan bir filmden ciktiktan sonra da onu kücük düsürmeye calisacaklardir….
..IZINDEYIZ ATAM…!!!!!!

23-11-2008 14:01 !!

Mustafa Yorum mustafa filmine biz sınıfça 3. sınıf olarak gideceğiz.

23-11-2008 15:17 !!

Mustafa Yorum çok güzelllllllllllll

25-11-2008 18:31 !!

Mustafa Yorum can dündarın filmi oturup vicdanıyla tabi varsa yada kaldıysa izlemesini isterdim.Herkesin satılık olmadıgını bılmesı lazım.Bır ınsan boyle bır belgeselı ne karsılıgında çekebilecegini merak ediyorum . bir türk çocuğu böyle bir belgeseli birileri tarafından sıkıştırılsa bile çekemezdi.yazıklar olsun .

28-11-2008 03:10 !!

Mustafa Yorum berbattı

30-11-2008 17:39 !!

Mustafa Yorum güzeldi

04-12-2008 16:52 !!

Mustafa Yorum mustafa fimine bayıldımmmmmmmmmmmmmm

09-12-2008 14:56 !!

Mustafa Yorum MUSTAFA KEMAL ATATÜRK İÇİN YAZILAN EN GÜZEL DUYGULAR FLİMLER TİYATROLAR SENARYO DİZİ HEPSİ ATAM İÇİN AZ BİLE O DÜNYAYA BEDEL ONA SAYGI DURMAK TÜRKÜN ASİ KANINDA YER ALIR. ATAMIZI DAHA ÇOK ÖZLERİZ.CANIM ATAMA ŞEHİTLER ANISINA SAYGI DURUŞU İSTİKLAL MARŞI.

10-12-2008 10:57 !!

Mustafa Yorum yazıklar olsun CAN DÜNDAR'a .SARIZEYBEK le gönlümde taht kurmuştu oysa ..çok üzüldüm çok....

10-12-2008 20:09 !!

Mustafa Yorum MUSTAFA KEMAL ATATÜRK İÇİN YAZILNA EN GÜZEL FİLM DİR.ÇÜNKÜ ATAMIZI ANDIRIYO VE KÜÇÜKLERİMİZ DE ATATÜRK Ü TANIYO.O YÜZDEN ÇOK GÜZEL BİR FİLM.

13-12-2008 12:07 !!

Mustafa Yorum müthiş :Dd:DDd.d: :D.D:D:D:d: :D.D:D:D:D.d. .D:D:D:d

17-12-2008 22:35 !!

Mustafa Yorum senide satın aldılar demekki yazıklarolsun.yüzünü görüp tükürmek isterdim......

28-12-2008 00:35 !!

Mustafa Yorum mustafa filmini daha izlemedim. izlemeyi çok istiyordummm .fakat herkesin tepkisi aynıydı-bu film beni hayal kırıklıına uğrattı.
Bencede atatürkün yaptığı yenilikleri, kazandığı savaşları arka planda, fakat zaaflarını ön planda tutmuşlardı. çok güzel bir şey yaptığını sanıyorlar.

04-01-2009 00:03 !!

Mustafa Yorum gerçekleri anımsamıyor.Çünkü ata önderimiz öyle filmdeki gibi biri değil

09-03-2009 22:09 !!

Mustafa Yorum buradaki bir arkas 'Atatürk'ü kötülemeyin kötü yanlarını aramyın böle yaptıkca insanları dinlerinden sogutuyosunuz' demiş Atatürk'ün kötü yanlarını aramaya gerek yok zaten ortada ama su bir gercek Atatürk'ün iyi bir yönetici olması iyi bir sey Atatürk dini istememiş bu daha büyük bir gerçek

13-03-2009 16:44 !!

Mustafa Yorum iğrenç bir film.

30-03-2009 15:10 !!

Mustafa Yorum BELGESEL HOŞUMA GİTMEDİ ÇOK YADIRGADIM AÇIKÇASI SİZİ ŞİDDETLE KINIYORUM DÜNDAR MAALESEF OLMAMIŞ ÜZGÜNÜM BU SEFER ASLA YAPAMAMIŞSIN BELKŞDE SEN KARGA KOVALIYORSUNDUR YADA KARANLIKTA UYUMUYOSUNDUR OLAMAZMI?YADA SEN SÜREKLİ AĞLIYOSUNDUR OLAMAZMI KİŞİ NEİSE KARŞISINDAKİNİDE ÖYLE GÖRÜRMÜŞ BENCE SEN KENDİNİ İFADE ETMİŞSİN BELGESELDE DESPOT BİRİ OLARAK MUSTAFA DEĞİLDE BELGESELİN İSMİ DÜNDARIN PARANOYAKLIĞI BELGESELİ OLSADI DAHA KEYİF DUYARDIM HALÜSÜNASYINLAR AŞIRI GÖRMÜŞSÜN AYIP DİYORUM SANA SADECE TEDAVİ OLMALISIN .

07-04-2009 04:49 !!

Mustafa Yorum Atatürk devrimlerini; laiklik, kıyafet hilafet hatta harf inkilabını bile daha tam olarak içine sindirememiş bir toplumda yaşıyoruz.'Arap harflerini kaldırıp toplumu bir gecede cahil bırakmıştır' diyen örümcek beyinli zihniyet daha tam yok olmadı. Bir sanatçı(!) eserinin toplumda yaratacağı izlenim ve etkileri enine boyuna hesaplamalıdır. Hele ki konu toplunu yakından ilgilendiren, tarihi bir vakaymış gibi görünüp aslında güncelliğini yitirmemiş olan Cumhuriyet dönemi ve Atatürk ise çok hassas davranmak gereklidir... Filmde ise küçükken yediği tokatdın intikamını almak için Tekke ve zaviyeleri kapatan bir Atatürk var. Ne kadar tehlikeli bir kurgu. Filmde ki Atatürk; ben merkezci, toplumu küçümseyen, tamamen batı hayranı, dini bütünüyle red eden, ama gerektiğinde kendi çıkarları için kullanan, yanındakilerin anlatdıkları kadarıyla ülkenin ekonomik durumun iyi olduğu kanısına yanlışlıkla varan, yani ülkeden bi haber, memnuniyetsiz, alkolik, diktatör... Sanki bir ajan Osmanlı'ya geldi orduya sızdı elindeki listedeki maddeleri uygulayıp Osmanlı'yı yıktı yerine Türkiye Cumhuriyeti'ni kurdu, son zamanlarında da dökdüğü kanlara pişman olup karanlıklar içinde yitip gitdi... ATATÜRK BUMU TEK SÖYLEYEBİLECEĞİM ŞEY YAZIKLAR OLSUN

04-05-2009 20:38 !!

Mustafa Yorum yazıklar olsun sana can dündar

26-08-2009 12:44 !!

Mustafa Yorum ne demek atatürk dini istememiş bu konuda biraz araştırma yapın atamın dindar bir insan olduğunu görürüsünüz ayrıca her insan hata yapar

26-08-2009 12:45 !!

Mustafa Yorum CAN DÜNDARI TEBRİK EDİYORUM ONUN GİBİ BİR İNSAN BU FİLMİ YAPABİLME CESARETİ BULDUGU İÇİN BEN COK ŞAŞARDIM İZLEYİNCE.EWT CUNKU BU GUNE KADAR ATATURKU ÖLE BI ANLATIOLARDIKI ADAMI İLAH YAPTILAR.O BİR INSAN ELBETTEKİ ONUNDA HATALARI OLUCAK Kİ VARDI ZATİ.CAN DUNDARI BU YUZDEN TEBRIK EDIORUM.BAHDETTİNİN İSMİNİDE PAKLADIGI ICIN AYRIYETNNEN TSK LER.

09-10-2009 22:07 !!

Mustafa Yorum bu filme bakıpta baktıktan sonra destekleyen herkese yazıklar olsun bu vatan size çok bence beter olursunuz inşallah

13-10-2009 11:56 !!

Mustafa Yorum mustafa filmine bayıldım diyen yorumcu arkadaşım.inşallah birdahakine bayılmaz geberirsin de vatan bir p.den kurtulur

13-10-2009 11:59 !!

Mustafa Yorum dehşet bir film

07-01-2010 20:29 !!

Mustafa Yorum Sonunda birileri "Kral Çıplak" diyebildi. Can-ı gönülden tebrik ederim. Emeklerinize sağlık...

17-06-2010 07:08 !!

Mustafa Yorum süperrdi harikaydı mütişti
o berbat diyenede yuh ve yazıklar olsun.

25-11-2010 18:05 !!

Mustafa Yorum Gerçekler inciticidir,
ama hayalin sınırı yok ki! Hayali bir Atatürk ütopyasına istedikleri kadar inanabilirler. Belge mi? O da ne? Birileri sadece SLOGANdan beslenir. Zahmet edip aykırı yazarlar dahil kitap okumayı öğrenebilseler! Hayallerinin yıkılacağından korkuyorlar. Hayal bu kadar değerliyse hayalle karın doyursunlar, memleketi demokrasi hedefine ulaştırsınlar da görelim.

17-01-2011 14:12 !!

Mustafa Yorum film harikaydı tek kelimeyle. biçok yorumu okudum atatürk tanrı degil atatürk ilah degil gibi sözler söylenmesine ragmen atatürkünde bizler gibi bir insan oldugu söylenmesine ragmen hiç bir sekilde yanlış bir hareket yaptığı kabul edilmiyor.filmdeki bütün replikler atatürkün not defterinden alıntıdır. atatürkün o dönemde cektirdigi fotograf ve videolar kullanılmıştır. olumsuz yorum yapan arkadaslarım ataürk ilkelerine baglı oldugunu savunan kişiler nedense atatürkün sadece işlerine gelen ilkelerini göz önünde tutuyorlar. madem o kadar modern insanlarsınız herseyden önce insanların secimlerine saygı duyun. tebrikler can dündar. atatürkün ilah olmadıgını sözde bırakmadığın için

09-11-2011 19:14 !!

Mustafa Yorum filmi daha şimdi izledim güzel ve üzücüydü sonunun üzüntülü bitmesini istemiyordum ne yapalım kader işte

06-12-2011 18:58 !!

Mustafa Yorum atamızı resmen dinsiz etmişler yalan yanlış filmler izlemeyin.

15-12-2011 00:35 !!

Mustafa Yorum beklediğimden çok daha kötü bir filmdi yazık

23-01-2012 08:22 !!

Mustafa Yorum bunca yıldır Atatürk'ü adam gibi anlatan bir film yapmadık yaa bir de türk sineması diye havalanıyoruz

26-01-2012 15:55 !!

Mustafa Yorum güzeldi bence

16-04-2013 19:17 !!

Yorum Yaz


Giriş Yap Üye Ol

:: Vizyondaki Filmler ::

:: Film Kategorileri ::

:: En Son Yorumlar ::


reklam veriletişim • © 2024 YazarOkur Film