Üç Maymun
Yönetmen: Nuri Bilge Ceylan
Başrol: Yavuz Bingöl, Hatice Aslan, Ahmet Rıfat Sungar
Türkiye, Fransa, İtalya 2008
24 Ekim 2008
Puan: 6.7 / 10 | Oy: 363
Yorum: 65
Paylaş
Oy Ver
Yorum Yaz
Üç Maymun filmi izle
Üç Maymun Konusu
Türk sinemasında en sevdiğim yönetmendir Nuri Bilge Ceylan. Cannes Film Festivali gibi avrupanın en önemli sinema festivallerinde 3 kez filmi kabul edilmesi de aslında ne kadar kaliteli bir yönetmen olduğunun kanıtıdır aslında.
Son zamanlarda büyük bir çıkış yakalayan Türk sinemasının sinema severlere sunduğu kaliteli filmlerden biridir Üç Maymun ve sizi yine ağır bir dram beklemektedir.
Baş rollerinde benim oyunculuğunu sevmediğim ama pek çok kişinin beyendiği Yavuz Bingöl, Hatice Aslan bulunmakta.
Aslında bu filmde benim en hoşuma giden şey Üç Maymun filminin konusu. Hayatımızda her zaman karşılaştığımız üç maymunu oynayan insanların sinemaya aktarılmış halidir aslında. Küçük yalanları büyük yalanlar takip eder ve üç maymunu oynayarak gerçeklerin üzerine örtmeye çalışan kişilerin hayatını anlatıyor Üç Maymun Filmi ve aslında bize bir tür hayat dersi sunuyor.
Günümüz insanının gerçekler ile yüzleşip onları tartışarak, konuşarak yine gerçeklerle çözmek yerine onlardan kaçarak, duymamış, görmemiş gibi davranarak onları değiştirme çabasıdır aslında Üç Maymun.
Film de seçimlere hazırlanan bir iş adamı kaza sonucu birini öldürür ve şoförüne onun yerine hapise girmesi için ikna eder. Hapse girmesinden sonra iş adamı şoförünün eşi ile birlikte olur ve bunu öğrenen oğlu iş adamını öldürür. Hapishaneden çıkan şoför de daha önce kendisinin yaptığını başkasına yaptırarak oğlunu hapise girmekten kurtarmak ister.
Böylece parçalanan bir ailenin gerçekleri örtbas ederek, bir anlamda üç maymunu oynayarak gerçekleri değiştirme çabalarını anlatıyor Üç Maymun Filmi.
2008 Cannes Film Festivalinde yönetmenine en iyi yönetmen ödülünü kazandıran Üç Maymun filmini sinemaya gidip görmenizi tavsiye ederim. Ağır bir drama ve hayat dersine hazırlıklı olun...
Üç Maymun Yönetmeni
Nuri Bilge Ceylan
Üç Maymun Oyuncuları
Yavuz Bingöl(Eyüp), Hatice Aslan(Hacer), Ahmet Rıfat Sungar(Ismail), Ercan Kesal(Servet), Cafer Köse(Bayram), Gürkan Aydın(Çocuk), Ceren Olcay(Sekreter)
Üç Maymun Senaristi
Ebru Ceylan, Ercan Kesal, Nuri Bilge Ceylan
Üç Maymun Yorumları
bir nuri ceylan bilge hayranı olarak merakla bekliyorum
13-10-2008 21:53 !!
bu üç maymun filmi bir kere daha gösterdili drama filmlerinde ve bel altı geyik filmlerde dünyada bir numarayız fakat onun dışında bir film yapamıyoruz tam kültürümüzü yansıtıyor hayatımız dram, bunalım, depresif ve bunun dışında aklımız sadece belden aşağı çalışıyor
15-10-2008 02:03 !!
dram ve belaltı yorumunu yazan arkadaş tebrik ederim türk sineması bundan güzel tarif edilemezdi
15-10-2008 02:08 !!
sinema eleştirileri gayet güzeldi bende açıkçası merakla bekliyorum
15-10-2008 11:03 !!
türk sineması...
21-10-2008 12:03 !!
bu kadar berbat bır fılm olamaz ne dramı ya iğrenç otesı bır fılım verdıgım para ya acıdım oyuncuların kıl koklerını saydı salondakı herkez baska bı sey yok haa pardon yıldız tılbenın sarkısından baska
28-10-2008 00:38 !!
ÇOK MERAK EDİYORUM ...FİLMİ İZLEMEDEN önce müstehcen sahnelerinin olup olmadığını öğrenmek istiyorum eğer.yoksa izliycem..bu konuda yardımcı olurmusunz..
31-10-2008 11:56 !!
Hayatımda izlediğim en kötü filmdi.Yazıyorum ki kimse gitmesin benden sonra..
görüntü berbat senaryo sahneler berbatt anlatılmak istenen anlatılamamış bu kadar kötü bir film yazıkkk
04-11-2008 01:19 !!
şu ana kadar seyrettıgım en kötü türk fılmi. Açık sahneler var iğrenç küfürler var. bir kadın kendını bu kadar aşağılatamaz.fılmden iğrendım resmen. Çok ağır bır sanaryo beynımı uyusturdu..
04-11-2008 18:39 !!
rezalet bir film... eğer sanat anlayışı buysa , ve sanat buysa ben sanat adına ödül alınmış bu filmden yoksun kalmayı tercih ederdim... Gerçekten çok kasvetli. amatör çekimleri gibi insanları , nesnelari ya uzaktan yada çok yakından görüyoruz. Bunun bi orta yolu yok muyduu ?? Çok kötüydüü... Yazık !!!
11-11-2008 15:09 !!
12 Kasım 2008'de "Üç Maymunu" izledim. Film ne zaman başlayacak derken filmin bittiğini farkettim. İncir çekirdeğini doldurmayacak bir içerik. Bolca küfür ve tren gürültüsü... Ne yazık ki başka bir şey yok. Emeği küçümsemek istemiyorum. Eminim filme emeği geçenler son derece iyi niyetliler. Ancak, bu film beklentilerimi boşa çıkardı. Salondaki genel görüntü de böyleydi. Dilerim daha iyileri gelir...
13-11-2008 16:01 !!
Bu gün 13.11.2008 de izledim filmi. Benden önceki yorumları okudum. Okuduktan sonra da filmi çok beğenmemde ne kadar haklı olduğumu anladım. Film zehir zemberek zor hazmedilen bir yemek gibi idi. İnsanın suratına bir tokat gibi iniyordu. Kasvetli evler, sokaklar, çaresiz suskun insanlar, hayattan bekleyecek şeyi olmayan insanlar o kadar güzel anlatılmış ki ve bunları hiç insanlar aralarında konuşmadan siz hislerini yüzlerindeki ifadeden anlıyorsunuz. Ben çok başarılı buldum. Hem yönetmeni hem de oyuncuları. Her gün yaşadığımız görme, işitme, konuşmayı gerçek bir drama şeklinde anlatmış. Kamera ağır. Anlatım dili bu ben Nuri Bilge Ceylanı ünlü japon yönetmeni kurusavaya benzetiyorum. Daha önceki filmlerini de görmüştüm. Ellerin sağlık herkesin diyorum.
Yurtdışında yüzümüzü ağartan sanatçılarımıza binlerce teşekkür
Gülten İlter
13-11-2008 19:58 !!
hayatımda izlediğim en anlamsız film... bi konusu bile yok .. filmde bi renk bile yok..ve dört kişiyle film çekmişler... bence insanları kandırıyorlar...
16-11-2008 18:17 !!
kendimi tebrik ediyorum ben çok sabırlı bir insanım 2 saat boyunca bu filmi izlediğim için.. bence en güzel sahnesi, kadının memesi :)
saldıray.
16-11-2008 18:22 !!
bende arkadaşlar gibi düşünmüyorum film çok anlamlıydı.
gerçekten izlerken kendimden geçtim..
cidden uyuyup kalmışım..o kadar dinlendirici yani... tebrik ediyorum...
17-11-2008 22:08 !!
malesef bu yorumları okuduktan sonra genç bir sinemacı olarak geleceğimle ilgili endişelerim dahada arttı. türk insanının sinemadan anladıklarının amerikan aksiyon filmleriyle ne kadarda kısıtlanmış durumda olduğunu gördüm bir kez daha. merak edenler için söylüyorum, bu filmi okumak belirli bir anlama yetisini gerektirir. her rengin, her karenin bir anlamı var ve filmi bi çırpıda anlamsız olarak değerlendiren arkadaşlar lütfen bu kadar acımasız olmayın. çünkü filmin anlamlı olması, birbiri ardına sıralanmış 3 saniyede değişen hareketli sahnelerden meydana gelmesi demek değildir. bana kalırsa Nuri Bilge Ceylan İklimler filminden sonra bu filmiylede göstermiş oldu ne kadar üstün yetenekli bir yönetmen olduğunu. görüntüleme tekniği açısından harkulede bir şekilde biçim ve içeriği bağlantılamış. ellerine sağlık diyorum ve Gülten Hanıma katılıyorum.Film zehir zemberek zor hazmedilen bir yemek gibi idi. hazmedenler de ancak bunun keyfine varabilmiş.
18-11-2008 13:57 !!
malesef bu yorumları okuduktan sonra genç bir sinemacı olarak geleceğimle ilgili endişelerim dahada arttı. türk insanının sinemadan anladıklarının amerikan aksiyon filmleriyle ne kadarda kısıtlanmış durumda olduğunu gördüm bir kez daha. merak edenler için söylüyorum, bu filmi okumak belirli bir anlama yetisini gerektirir. her rengin, her karenin bir anlamı var ve filmi bi çırpıda anlamsız olarak değerlendiren arkadaşlar lütfen bu kadar acımasız olmayın. çünkü filmin anlamlı olması, birbiri ardına sıralanmış 3 saniyede değişen hareketli sahnelerden meydana gelmesi demek değildir. bana kalırsa Nuri Bilge Ceylan İklimler filminden sonra bu filmiylede göstermiş oldu ne kadar üstün yetenekli bir yönetmen olduğunu. görüntüleme tekniği açısından harkulede bir şekilde biçim ve içeriği bağlantılamış. ellerine sağlık diyorum ve Gülten Hanıma katılıyorum.Film zehir zemberek zor hazmedilen bir yemek gibi idi. hazmedenler de ancak bunun keyfine varabilmiş.
18-11-2008 15:46 !!
tek kelimeyle iğrenç ama bu filmler ödül alıyor ya benim sanat anlayışım kıt ya da bu film hakikaten mükemmel...
24-11-2008 00:28 !!
arkadaş sanat buysa ben bu sanatın yarısına kadar dayanabildim geride kalıp dayanabilenlerede helal olsun diyorum.filmden sinemadan sanattan çok anlayıp ta filmi beğenen arkadaşlar hakkında bir yorum yapmak gerekirse beğendiğiniz filmleri söyleyin de biz gitmeyelim üstüne para verip te işkence çekmek bu olsa gerek.
25-11-2008 02:20 !!
türk insanının en uyuz olduğum özelliği bu herşeyden en iyi kendisi anlar. hayatında futbol oynamamıştır milli takımı yönetebileceğini sanır, gazeteyi haftada bir iki kez beleş bulursa okur ama en iyi yayınyönetmeni ondan olur. basketi nasıl oynanacağını bilmez ama maçı seyrederken zannedersin NBA de oynamış. bir de sinema tutkusu var ki hiç sormayın. sinema sadece onlar için gidip sevdikleri şeydir bilmezki o işin ardındaki emeği. amerikan filmlerini sever çünkü filmi yönetmen yapmaz bilgisayar yapar. yönetmenin yaptığını seyretse bu film mi der ama bilmez işte işin aslını. sonra bir yönetmen çıkar görüntü açıları ile arka plandaki minik detaylar ile, görüntüyü sunuş biçimi ile sinemacılık dersi olarak verilecek bir film çeker ama konu dandik olduğu için yerin dibine sokulur ve sanattan anlamaz kılınır. türkiye de o yüzden bu yönetmene ödül verilmez çünkü önemli olan konudur bu filmi nasıl çekip yönetmiş değil ama avrupaya gidince ödül alır çünkü yönetmen dediği film değildir onun nasıl çekildiği, çekimdeki kalitedir. o yüzden ödül alır böyle adamlar ama türk insanı anlamaz bu işlerden ama en iyi anlayan odur yaa basar yorumu basar küfürü sonra vurur suratına bak bu sahne böyle böyle çekildi diye ağzı açık kalır ama anladığında değil anlamadığından şapşal şapsaş bakar ama bozuntuya da vermez way be der geçer türküz o yüzden biz en süper dediğimiz filmlerin daha sınırın ötesinde ödülü yok ama konuşanı çok...
25-11-2008 02:33 !!
filmi seyretmedim ancak gökhan özgünün bu film ile ilgili yorumu beni by siteye attı. burada ise şununla karşılaştım. ya çok beğenilmiş yada iğrenç bulunmuş. bu nasıl bir filmdirki böyle uç yorumlar yapılmış. ilk fırsatta seyredeceğim.
07-12-2008 12:22 !!
aziz nesini yad etmemek mümkünmü bı yorumları okuduktan sonra,hani diyorya türk insanın yarıdan fazlası aptal diye.ceylanın filmlerini avrupalılar anlıyor ödülüde onlar veriyor.türkiyeden daha çok izleniyor.sizler gidip muroyu arogu izleyin bu kadarını anlarsanız siz sanattan anlayırsunuz moraliniz bozulmaz hemen..ceylan nasıl bir kitleye hitap ettiğini biliyor daha önceki filmlerinden adamın üslübunu çözememişsin neye gidiyorsun sinemaya..böyle niteliksiz yorum mu yapılır..uykusu gelmiş beyimizin be adam sinema senin neyine.bak işin formülü şu bir film ödül alıyorsa uykusu gelen arkadaşlar,o film size göre değil.anlaştık mı?ne kadar basit değilmi?
20-12-2008 19:33 !!
mükemmel.... tarif edilemez......
31-12-2008 00:04 !!
film izlmeyi sadece bir eglence olarak görüyorsanız nuri bilge ceylanı izlemeyin.eğer ben sanatı içimde hisetmek istiyorum diyorsanız nuri bilgeyi izleyin.bu adam zaten filmine herkesin gelmesini istemez.onun filmlerini izlemek için entellektüel bi birikim gerekir.kısacası adam büyük bir yönetmendir.....
05-01-2009 18:50 !!
şahane bir filmdi nuribilge ceylan tebrik ediyorum bu güzellikdeki filmin dshs büyüyk ödül almasını dilerdim şahane tek kelimelrin en güzelini seçip teşşkür edyrm bize böyle şahane bir film sundugunuz için
12-01-2009 23:26 !!
üç maymun izlenme sırasında insana haz veren bi sanat eseri değildir.aksine günler geçtikçe insanın sindirebileceği ve izledikçe anlayıp derinleştireceği ve izleyicinin zekasına saygı duyan gerçekten unutulmaz bir filmdir
esra içtüzer
18-01-2009 18:02 !!
Her sanat dalında olduğu gibi sinemada da beğeniler ve beklentiler çeşitli olabilir bunu anlarım filmdeki durağanlık da sevgili Ceylan'ın tarzına alışık olmayanları hadi sıktı diyelim ancak bu fimde konu yok, küfürler ve müstehcenlikler var iğrenç diyenleri kesinlikle anlayamam Film süper süper süper dolu dolu bir film ancak bizde üzülerek yazıyorum ki bu filmlerin genele genel kafalara seslenebilmesini beklemek boş bir uğraşı olacaktır.
filiz
23-01-2009 20:16 !!
ßelki Konu Gayet Sıradan Hatta klişeydi... Haatta İßrahim Tatlısesin sile Oynadığı ßir Senaryoya Da Sahip OLaßilir - Orjinali Yılmaz Güney'in oynadığı ßaßa Filmidir Her ne Kadar Sonları ßenzemesede- Mutlaka ßir Esinlenme Vardır Yoksa ßile ßöyle ßir Realitede Var Ortada... Aslında İlgilendiğim kısmı Senaryodan Ziyade Filmin Çekimi Ve Diyalogsuz Yazılan Senaryonun ßu Kadar Mimik ßakış Ve Vücut Dili Temelinde İşlenmiş OLması... Kamera Açılarına Ve Setin Işık Ekißine Diyecek Hiçßirşey ßulamıyorum... Mükemmel Zaten ßelirli ßir İzlemişlik Ve Film Kültürüne Erişmemiş İzleyicilerin Filmden Randıman Alması ßir İtopyadr... Fİlm Ve nuri ßilge Ceylan Flimleri Hakkıdna Yapılan Saldırgna Eleştrilere de Katılmıyor Değilim Fakat Derinliğininde Sezilmesi Taraftarıyım ßence Cannes Gißi önemlßir Varoluşun ßu Kadar Hürmet Gösterdiği ßir Yapıt'a ßu Kadar Saldırmak Yersiz OLur... Şans Verilmeli... ßen Şahsen Devamını ßekliyorum...
27-01-2009 05:44 !!
kusmamak için kendimi zor tuttum hayatta tiksinerek sıkılarak izlediğim film sadece buydu.hiç bu kadar sıkılmamıştım.oyuncular ne zamn konuşacak diye merakla bekledim.beni şaşırtacak birşey olsun diye bekledim ama olmadı bi anda bitiverdi film sanki daha başlamadan bi daha bu adamın filmine asla gitmem.adı üç maymun olacağına kasvet olsaymış daha iyi.İÇİM DARALDI BEEE.hele o iğreenç makyaj yapılmış gözleri mor mor küçük çocuk neydi öyle gece rüyama giricek diye korktum valla.yavuz bingölüde çok severdim ondan bile soğudum yani.kadının memesi, yıldızın şarkısından başka bişey yoktu filmde.o şarkıda olmasaymış zaten film sessiz film olacakmış.ıyyyykkkk.vicdan filminden bile daha kötüydü.hep kadınlarımız kötü kadın rolünde onla bunla yatan rolunde olmak zorundamı yaaa.
01-02-2009 14:47 !!
filmi kimi yerden yere vurmuş kimide göglere cıkarmış. ben bu filmi 8 kışiyle izledım sadece begenen ben oldum burda olay yönetmenin beynini okumak yani aslında cok basıt bir konu ama anlatım tarzı bence cok başarılı teknık detaya girmicem.güzel bir film olmuş.
01-02-2009 19:54 !!
konu basit olabilir işleniş....... görüntüler harika.. bu aksiyon filmi değil.. bekletilere cevap vermeyebilir ne beklediğine bağlı.. pandominn!!!!!!! Ve sıradan hayatlar sıradan insanlar.. çok mükemmel değil ama hoş.
03-02-2009 00:53 !!
filmi begenmeyen yada salakça bullan arkadaşlar ön yargısız şekilde tekrar izleyin. film gerçeği yansıtıyor tam anlamyla gerçeği. siz gerçeklerden kaçıyorsunuz belkide filmi o yüzden begenmediniz sinemaya sadece eğlence değil sanat olarak bakın
03-02-2009 01:49 !!
benim bildiğim sanat eseri insanıo içine alır _ kişi kendinden bişiler bulur _ bu edebiyat olsun sinema olsun farketmez _ bence sanatın özü budur _ yok ona buna renge ışığa bilmem neye önem vermek değildir _ tabi onlarda önemli ama ... film resmen bosa zaman kaybıydı _ filmi izlemek istiyorum bilmece cözmek değil _ bence olaylar hıc ıyı yansıtılamamıstı _ karakterler adeta ruh gibiydi _ ölü bi filmdi işte _ bana hıc bı faydası_katkısı olmadı_
03-02-2009 13:50 !!
hayatımda izlediğim en iğrenç filmdi diyebilirim.daha güzel bir şekilde anlatılabilirdi.ilk cd de uykum geldi hiç tavsiye etmiyorum.
04-02-2009 20:22 !!
ya izlemeden iğrendim bugün arkadaştan aldım filmi o da izleme dedi.yorumlarda hep kötü nerdeyse. ama sözde ödüllü ya illa kötü film izlicem diye tutturuyorum bendekı de ne akıl ya (= yaşamın kıyısı da ödüllüydü onu da beğenmemiştim. :S
06-02-2009 01:26 !!
tek kelime ile iğrenç bir filimdi. izlediğime pişmanım. vakit kaybından başka birşey değil.. aklı olan gitmesin derim. bu filimi izlemek için birazda sabır gerekiyor. konusu olmayan 4 kişi arasında geçen saçma bir filim. ayrıca karısının göğüsünü okşadığı sahnede hiç güzel çekilmemiş. iştah kabartmak yerine şahsen benim iştahımı kapattı o kadar iğrençti yani...
13-02-2009 11:08 !!
İşin açıkçası bu filmle ilgili hiç bir yorum veya bilgi okumadan izledim.Filmde birçok şey belirsiz olduğu için doğal olarak insanlar sıkılır ve beklentileri karşılanmıyor.Yani tabiri caizse garip bir film.İnsan hayatına dair derin mesajlar vermeye çalışmış.Ama herkes bunun için çaba sarfetmeyebilir.Dolasıyla rahat bir şekilde değilde,her anını dikkatli ve sorgulayarak izlemeniz lazım..
04-03-2009 11:23 !!
filmi begenen arkadaslara saygı duyuyorum ama bu kadarda kotu bır fılm olamaz ya goz var nızam var yanı goruntu kotu sahneler uzun uzun ama o kadar az dıyalog var ki herseyi mimiklerınden anlamaya gayret ettım dogru duzgun bır konusu yok hele o sahne o meshur sahne yokmu boyle bı fantazı olabılırmı ya nurı bılge ceylan bu fılmden sınıfta kaldın bence
04-03-2009 14:04 !!
aslinda filmde anlatilmak istenen vurgu tam anlami ile anlatildigina inaniyorum, öncelikle sunu anlamaliyiz bir filmden beklentimiz ne ? bence yönetmen ve emegi gecen tüm sanatcilara tsk ediyorum bize vu vurguyu dramatize bir sekilde yansitigi icin ben basarili olarak görüyorum......
10-03-2009 02:30 !!
cok basarili buldum tebrik ederim.beli insanlarin anlayacagi bir film yada belli biy asa hitap ediyor.o kadar cok varki bu sekilde capraz iliskiler bir kez daha anladim.özellikle yil 2009 malesef cogu aile bu sorunlari yasicak öyle yada böyle ibret alinmasi gerekli bi fim olarak görüyorum.yapimcimiza basarilar diliyorum.
11-03-2009 07:31 !!
Görmeye tahammül edemediğim Yavuz Bingöl'ün başrolde oynaması nedeniyle uzun süre filmi izlememe konusunda kendimce ısrarcı oldum. Sonunda bu kadar övgü alan bu filmi izlemeye karar verdim ve izledim: Yavuz Bingöl'e rağmen şahane bir film olmuş. Çok beğendim. Milletvekili adayı rolündeki oyuncunun performası da çok iyiydi bence. Filmi anlayamayanlar, film esnasında uyuyanlar ve sıkılanlar size "Üç Maymun"u oynamaya devam etmenizi öneririm. Tersi bünyenizi bozar lakin...
08-04-2009 18:08 !!
Uzunca şeyler söylendi film hakkında.Yönetmen Nuri Bilge Ceylan olunca herkes mutlaka izlenmesi gerektiğini söylüyordu. Tabi söylentiler bende filmle ilgili merak konusu olmaya başladı. Nihayet izlemeye karar verdim ve izledim. Durgun,hareketsiz filmleri oldum olası seviyorum. Nedeni ise;bana düşünme ve yönetmenden bile farklı şeyler düşünmemi sağlıyor.Filmi anlamak için bütününü izlemek gerekirmi bilmiyorum. Ama ben her karesinden farklı anlamlar çıkarmak konusunda dahi olduğumu söyleyebilirim.İzlerken gördüklerinizi,duyduklarınızı kendi hayatınıza indirgeyerek geçmişinizi veya gelecekte yapmak istediklerinizin analizini yapabilirsiniz.Etik kurallarını aşarak, "gerçi etik,ahlak her topluma göre farklı anlamlar taşıyabilir" her oyuncunun kendi konumunu göz önünde bulundurarak gördükleri bu etik dışı davranışları! saklama gereği duymaları zannımca asla doğru olmaz. Zaten yönetmenin vermek istediği mesaj belkide bu olsa gerek. İlgisizlik,sorumluluk almayan ve gerçeklerin seviyeli bir biçimde konuşulması gerekirken konuşmaktan kaçınmak... Ailenin bütünlüğü korunur düşüncesi adına, yıllarca bütün bireylerin zihninde bir ur gibi taşımak zorunda olacakları böylesi bir duyguyla yaşayabilmeleri ne denli doğrudur bilmem. Bireyler tamamen pragmatist bir mantığa sahip. Cinsellik,para ve itibar. Üzerinde oturup düşünülmesi gereken bi konu.
30-04-2009 16:56 !!
hayatımda bu kadar berbat ve iğrenç bi film izlemedim. filmin yarısına kadar oyuncuların yüzlerini ne zaman görücez diye bekler oldum. eğer sessiz sinema diye bi ödül olsa kesin birinci olurdu. bir filmde insanlar hiç mi konuşmaz yaa sanki lafı ağızlarından kerpetenle çıkartıyorlar uyudum resmen çok kötüydü konusuda yoktu kadın adamı aldatıyo oğlu görüyo şerefsiz patron ölüyo ve iğrenç küfürler o kadar.bitek hatice aslanın memeleri filme heycan katmış :D
arkadaşlar izlemeyenler vaktini harcıcak daha güzel yerler bulsun bencee :)))
03-05-2009 03:48 !!
gercekten bosa harcanan vakit yazik insanlari aldatiyorlar yok guzel olmus yok su odule layik goruldu bence sinifta kaldi okadar spekulasyonu bosa yapmislar ise yaramamis
06-05-2009 01:33 !!
Evet tek kelimeyle berbat ve igrenc hatta sonlari pornoydu. Arkadaslarimla ya da annemle gitmeyi düsünüyordum. Sonra isim cikti ve yalniz izledim. Verilmis sadakam varmis. Ne derdim sonra nasil aciklardim...
Sanatmis sanatiniz batsin.
11-05-2009 01:32 !!
üç maymun
görmedim duymadım bilmiyorum
filmi korsan cd de izledim
bu yüzden filmin görüntü kalitesini yüzde yüz alıgıama şansım yoktu. siyah beyaz film duysu etkisi altındaydı. gerçi orjinalinde ki durmun da bundan pek farklı olmadığını düşünüyorum.
film agırdı , sıkıcıydı , karanlıktı , daracaık mekan zaman mzük kısırlığı vardı v. s v.s
dokularada kargaşa vardı.
ezan motifi üç kere kullanıldı. her üçünde de vijdan çatışması verilmeye çalışmıştı.
izleyiciyi anlık belirsikliğe düşürme gayreti özellikle eyübün yattığı anda arkasından görünen çocuk kolu belki bir anafordu ama aynı çouğun ahmet rıfat yatakta ine açık kağıdan morarmış gözler gelmesi zihni yoran bir fluluktu. teknik olarak da mükemmel bir kadraja sahip olsada fotografik grilikler yakın ayrıntılar doğaçlama replikler sürekli yağmur yağacakmış vurgusu kafada balyoz gibi yeknesak gökgürültüleri, tren deniz ve sokaklardaki doğallık ana mekan evin panoramik görüntüsü.
Bana göre en aptalcası herşey bir yana eyübün yavuz bingölün yani gidip kahveci cırağına cinayeti üstlenmeyle ilgili kısımdı.
sonunu merak ederek 1saat 50 dakikamı tüketmedim. ama final sahnesindeki panaromik tat bana yetti. film asla türk seyircisine hitap eden bir kurguda değildi. konu sürükleyiciliği açısından seyirciyi kesinlikle uyutacak bir ağırlığa sahipti. ödüllü film diye izlememe ragmen bütünlükten uzak gerçek hayatla paraleliğinde kırılmalar olan hatice aslanın yer yer yüzüyle vermeye çalıştığı zoraki karakter oturtmaları
bence flmdeki tek profesyonel ercan kesaldı seyirciye aktarması yani vereceği duygu ve betimlemelrin fazlasını verdi. karısını arabaya bindiriken oyuncağı alıp karşıya bakmasının dışında orada izlendiği ön oşuluyla kafasını kaldırıp bakması inanılmaz yapmacıktı.
yalanlar sahtekarlıklar düzenbazlıklar bana göre fazlasıyla sığlaştırılmış ama bir oakdarda meçhül bırakılmış.
Ahmet rıfatın kan kustuğu sahnede bana göre çok sürrealistti. ama suya uzanan kadının cüzzamlıymışcasına kaçması yapılabilecek en çocukça kurguydu.
yavuz bingölün hatice aslanın göğülerini sertçe okşamaya çalışması ise tam bir felaketti.
söyeleyebileceğim o kadar çok şey varki neyse...
finalist cümle nuri bilge ceylan gitsin ormanda yada çiftlikte belgesel çeksin. adı da yağmurgökgürültüsü ve kurt-kuş sesleri Tabiki bir dost bulamadım gün akşam oldu
13-06-2009 02:08 !!
insan kendi gerçekliğini görse nekadar şaşırabilir ve o filme hayran kalabilir sanırım avrupa aa demek öyleymiş!!! diyebileceği filmlere ödül veriyo nuri bilge ceylanın da dediği gibi (güzel ve yalnız olan ülkem)yeterince ac gerçeklerle içiçe üç maymunu oynayan filmler ilacımızdır
13-10-2009 15:45 !!
insan kendi gerçekliğini görse nekadar şaşırabilir ve o filme hayran kalabilir sanırım avrupa aa demek öyleymiş!!! diyebileceği filmlere ödül veriyo nuri bilge ceylanın da dediği gibi (güzel ve yalnız olan ülkem)yeterince ac gerçeklerle içiçe üç maymunu oynayan filmler ilacımızdır
13-10-2009 15:45 !!
Çok haklısınız be de izleme şansını buldum o filmi oldukça sessiz ve kasvet doluydu.Hahahahahah ama nedense beni ani gülme krizleri tuttu ve izlerken durmadan benim şaşkın serseriye kedi gibi miyavladım durdum.Hele o iğrenç sahneler neydi öyle .Ayyy kadın çok çirkindi.Bulamamışlar mı daha güzel bi dene gadın?Hele memesi o apayrı kötüydü onlar meme görmemiş.İzlemeyin yoh yok gardaş izlemeyin .Vallah yazıktır paranıza neyinize.Gelin siz bize benim deliyle beni seyredin bize verin paraları:-))))Siz çok gülersiniz e bizde ekmek parasını çıkartmış oluruz:-)))))Paranız boşada gitmemiş olur hahahahahah.Ay ben gene daldırdım gidiyom hayallere...Ağlıycam şimdi benim deliyi mi özledim ne?:-(((((((((
15-10-2009 14:38 !!
böyle filmler oldum olası beni çeker.iyiki izledim
31-10-2009 20:46 !!
Polat Alemdar'ın öküzün trene baktığı gibi bakmasıyla,Recep İvedik'in osurmasıyla kendinden geçip,''ehi ehi ne güzel filmdi'' diyenler için Üç Maymun tabii çok ağır kaçar.Herkes her filmi beğenmek zorunda değil ama elin avrupalı'sı ayakta alkışlarken bizimkilerin yazdıklarını okuyunca insan pes diyor...
03-01-2010 19:59 !!
hiçbir filimde bu kadar sıkıldığımı bilmem. filim sırasında kalkıp bir iki tur atıp tekrar gelsen hiç birşey kaçırmamış oluyorsun. filimde doğru düzgün konuşma yok. Buna ödül verilirmi yazık. sanat filmi olunca illaki sıkması mı gerekiyor. bence kesinlikle berbat. bu arada avrupalının her alkışladığını bizim de alkışlamamızmı gerekiyormuş. bunu bilmiyordum.
09-01-2010 21:14 !!
üç maymun'u çok beğenmiştim ama İklimleri daha başarılı buldum.İç dünyası sığ insanlar bu tip filmleri iki tur atıp kaldıkları yerden izleyebilir..
14-01-2010 00:04 !!
Film gerek konusu gerekse kamera gidişatı olarak çok ağırdı ama anlamı da burdan çıkıyordu zaten bence filmde bir sorun yok sorun onları izleyen insanların gerçeği kafalarında sınırlandırmaları ve ciddiye almamaları karşılaştıklarında ise işte bu film için burada yapılmış yorumlar gibi düşünceler geçiyor akıllarından ve eleştri olarak bunu yazıyorlar izlediğim çğu film içinde iyilerindendi ama derin anlamı hayata yansıtmayı becerince anlıyabiliyor bunu insan ancak...
20-01-2010 18:42 !!
suer-art...ya arkadaşlar görmeden bilmiyorsanız ;bilmedende konuşmayın lütfen..
20-03-2010 17:57 !!
hiç beğenmedim filmi. ya ben sanattan anlamıyorum ya da film gerçekten berbat.
30-06-2010 10:19 !!
Filme yapılan eleştirileri okudum ve güldüm.Bir konu hakkında fikir beyan etmek ile bilinmeyen bir konuya cahilce saldırmak arasında fark var.Böyle bir filmi izlerken uyumak ile övünen insanların amaçlarını merak ediyorum.
01-07-2010 03:04 !!
zamanınıza yazık:))izlemenize gerek yok,ben şimdi filmin özünü anlatıcam bi kaç kelime ile sonrasında ise siz boş bir odaya gidin 1 saat orada sezsiz sedasız öküz gibi durun,filmi izlemiş kadar olursunuz emin olun:))kadın kocasını aldatır,oğulları gider adamı öldürür ve kocasıda karısına aldatıldığını öğrendikten sonra tek kelime etmez kabullenir.sıra odaya gidip bu çok fonksiyonlu filmi 1 saat düşünebilirsiniz:))lost ve prison break seneryolarıyla karşılaştırınca utanıyorum türk filmleri için harcanan paraya:)
16-08-2010 10:10 !!
kişilik envanteri oluşmamış kişiler izlemesin
Film harika
bilgenin eline sağlık
her yoruma saygılı olun begenmeyenlerı kucumsemeyın
turk ızleyıcısını asar
üc maymunu oynamak???
20-10-2011 05:50 !!
film harikaydı sadece şunu söylicem bitmesin diye dua ettim
03-01-2012 14:05 !!
Konu olarak yaşamın içinden. oyuncukar film çekmiyormuş gibi oynuyorlar. yazın istanbulu ancak böyle anlatır insan.
NBC insanlara düşünmesini istiyor bence neden ve sonuçları gizleyerek. Üstelik bir filmi herkes beğenirse o film iyi bir film değildir. çünkü popüler kültür düşünmeye değil aksiyon vb. şeylere önem verir. bu konuda vurdulu kırdılı tv dizilerini ttavsiye etmakten başka şansımız yok..
09-01-2012 12:59 !!
bre arkadaş sanat izleyeceğim diye izledim bir b.k anlamadım
26-04-2012 05:35 !!
İğrenç ötesi bence bu filmin yönetmeni kendini daha fazla rezil etmemeli hemen sanat camiasından çekilmeli.Ben de aptal gibi 2 saatimi bu saçma filme ayrdım.Türk yapımı yazan filmleri atlayacgm bundan sonra
04-07-2012 18:22 !!
izleyenlere birsey sorcam aslında bende beğendim ama bir tek sunu anlamadım orda kçük bir cocuk var o kim? ne yapıyor şimdiden tesekkürler
04-03-2013 05:45 !!
filmi sabırla sonuna kadar izledim.nasıl bunaldığımı anlatamam.oyunculara sözüm yok hepsi hakkını vererek oynamış allah için.ama ben çokkkkkkkk sıkıldım boğuldum resmen.
20-08-2013 08:52 !!
Yorum Yaz
:: Vizyondaki Filmler ::
:: Film Kategorileri ::
:: En Son Yorumlar ::